استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در زنجیره ارزش صنایع وزارت دفاع

با امضای توافقنامه ای صورت می گیرد؛
به گزارش بی بدیل پرداز، توافق نامه همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید.
استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در زنجیره ارزش صنایع وزارت دفاع
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی در جهت تکمیل زنجیره های ارزش دانش بنیان ها با بهره بردن از ظرفیتهای وزارت دفاع توافق نامه همکاری منعقد نمودند.
دهقانی طی سخنانی در مراسم انعقاد این توافق نامه با اشاره به وجود ظرفیت ها و زمینه های همکاری با وزارت دفاع و استفاده از زیرساخت های این مجموعه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان از یک سو و تکمیل زنجره ارزش صنایع از طرف دیگر، عنوان کرد: وزارت دفاع یکی از دستگاههای پیشرو در زمینه دانش و فناوری بشمار می رود و جزو معدود وزارت خانه هایی است که از بدو فعالیتش، ماهیتی دانش بنیان دارد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: وزارت دفاع با زیرساخت های بسیار خوبی مانند لابراتوار ها، مراکز تست و آزمون، تجهیزات پیشرفته و صنایع پیشرفته وابسته، از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه زیست بوم دانش بنیان و زنجیره ارزش دانش بنیان برخوردارست. این همکاری در آینده گسترده تر خواهد شد و در یکی از محورهای اصلی این توافق نامه، استفاده از زیرساخت های وزارت دفاع برای توسعه فعالیت شرکتهای دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.
در توافق نامه ای که شش ماه کار کارشناسی روی آن انجام شده و محورهای اصلی همکاری احصاء شده، هشت حوزه مختلف همچون اقتصاد دیجیتال، معدن و صنایع معدنی، صنعت الکترونیک نیمه هادی، نفت، گاز و پتروشیمی، امنیت ملی، شهری و شهرسازی منابع و انرژی مورد موافقت قرار گرفته و استفاده شرکتهای دانش بنیان از زیرساخت های وزارت دفاع و تقویت شبکه شرکتهای همکار وزارت دفاع ذیل قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع مورد توافق قرار گرفته است.
دهقانی اظهار امیدواری کرد دست کم پنج محور از این توافق نامه همکاری تا ابتدای سال آینده به مرحله اجرا برسد.
گفتنی است بر طبق این توافق نامه همکاری، ارتقای بهره وری، افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه ای برای حل مسائل و چالش های تولید و خدمات در حوزه های تخصصی ذیل فعالیت وزارت دفاع در هشت مبحث اصلی اقتصاد دیجیتال، معدن و صنایع معدنی، صنعت الکترونیک نیمه هادی، نفت، گاز و پتروشیمی، امنیت ملی، شهری و شهرسازی منابع و انرژی اجرایی می شود.
موضوعات اولیه مورد توافق شامل بومی سازی زیرساخت های کنترل صنعتی با بهره بردن از فناوری های حوزه اینترنت اشیاء، ساخت تجهیزات حوزه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند همچون سنسورها و عملگرها، تهیه و بومی سازی سامانه و تجهیزات حوزه سلامت الکترونیک و درمان ازراه دور، تهیه و بومی سازی سامانه های در رابطه با کاداستر، توسعه تولید انواع محصولات فولاد آلیاژی، توسعه حوزه ساخت نیمه هادی ها و تکمیل زنجیره سیلیکون و ژرمانیوم، بومی سازی زیرساخت های حوزه تک بلورها، فرآوری آنها و توسعه محصولات مبتنی بر این فناوری ها، توسعه دانش و زیرساخت های علمی و پژوهشی در حوزه سرامیک ها و مواد پیشرفته، تهیه و بومی سازی سامانه ها و زیرسامانه های اپتیکی، الکترواپتیکی، فوتونیکی، ماهواره ای و لیزری و گسترش زیرساخت های در رابطه با ساخت حسگرهای میکروالکترونیکی (MEMS) از محورهای این توافق نامه همکاری است.


منبع:

زمان: 13:16:47
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 208
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل