یک خبر خوب برای مستعدان علمی موثر در شرکت های دانش بنیان

رییس بنیاد نخبگان استان تهران اعلام كرد؛
بی بدیل پرداز: به گزارش بی بدیل پرداز، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان تهران اظهار داشت: مستعدان علمی که در شرکت های دانش بنیان جذب می شوند و در بخش تحقیق و توسعه فعال می باشند و یا نقش آفرینی موثری دارند، از امتیازات نخبگی بهره مند می شوند.
یک خبر خوب برای مستعدان علمی موثر در شرکت های دانش بنیان

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مهر، حیدر مفتاحی زاده در نخستین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال که امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار نمود: در بنیاد ملی نخبگان برنامه ریزی کرده ایم آن دسته از نخبگان و مستعدان علمی که در شرکتهای دانش بنیان جذب می شوند و در قسمت تحقیق و توسعه فعال می باشند و یا نقش آفرینی مؤثری دارند، از امتیازات نخبگی بهره مند شوند. این مورد در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد. بنیاد ملی نخبگان این راه را بعنوان یک مسیر تازه برای شناسایی نخبگان در نظر گرفته است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان تهران ضمن اشاره به این که ۶۰ درصد شرکتهای دانش بنیان در استان تهران مشغول به فعالیت هستند و از آن سو ۶۰ درصد نخبگان کشور در استان تهران حضور دارند، اضافه کرد: سوال اینست که با عنایت به درصد حضور شرکت ها و نخبگان در تهران، آیا ارتباط منسجمی میان آنها برقرار شده است؟ بنیاد ملی نخبگان این برنامه را در دستور کار خود دارد که ارتباط میان نخبگان را سایر اعضای زیست بوم نوآوری و اکوسیستم فناوری برقرار کند.
مفتاحی زاده تصریح کرد: معاون علمی رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، به بنده دستور دادند که در مجموعه بنیاد ملی نخبگان استان تهران با کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین مراحل اداری این ارتباط را شکل دهیم و اتفاقی که در صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت برگزاری نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال افتاد، باورنکردنی بود و از دکتر خیاطیان برای برگزاری این نمایشگاه تشکر می نماییم.
وی اضافه کرد: طی ۷ روزی که برای این نمایشگاه فراخوان دادیم، حدود ۷۰۰ نفر از نخبگان برای حضور در این نمایشگاه درخواست دادند. صحبت ما با مستعدان برتر اینست که علاوه بر این که در فضای شغلی قرار می گیرند، یک الگوی کارآفرینی هم برای خودشان داشته باشند. بنده خیلی اعتقاد ندارم که نخبگان در قسمت دولتی جذب شوند چون که اگر این استعداد در قسمت خصوصی که بروکراسی کمتری دارد، به کار گرفته شود، کشور ما می تواند مسیر تحولی که شروع کرده را زودتر به سر انجام برساند.


منبع:

زمان: 14:08:42
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 241
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل