واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه

در دوماهه نخست سال جاری انجام شد
بی بدیل پرداز: گمرك ایران از واردات بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران اطلاع داد.
واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، بر مبنای آمار گمرك ایران، در دوماهه نخست سال جاری ۷۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار وارد ایران شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۶۳.۲۲ درصدی روبرو بوده است.

بر اساس آمار منتشرشده در دوماهه نخست سال قبل ۲۸۲ هزار و ۶۷۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار وارد كشورمان شده بود.

گمرك ایران همینطور ادعا كرده است كه تمامی كالاهای ورودی به ایران از مبادی رسمی گمركی، مجوزدار هستند و بعد از انجام كنترل های گمركی، اجازه ترخیص از گمرك به كالا داده می گردد.

مسافرینی كه به كشور وارد می شوند، در صورت خریداری گوشی همراه از خارج از كشور، موظف می باشند تلفن همراه خویش را با استفاده از سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه بعد از ورود به گمرك اظهار كنند.

گمرك ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ كردن شرایط غیر تجاری صرفا یك دستگاه تلفن همراه، با دریافت حقوق گمركی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذی نفع را در بخش مسافری سامانه جامع گمركی با استفاده از گزینه ثبت اطلاعات وارد كرده و سپس از آیكون مقابل هر ركورد ثبت شده نسبت به درج اطلاعات شناسه IMEI و مبالغ عوارض مربوطه اقدام می كند.

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذكور در هنگام ورود به كشور امكان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

همچنین واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری مستلزم داشتن كارت بازرگانی و مجوز ثبت سفارش است.

برای واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری علاوه بر پنج درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده هم دریافت می گردد.




زمان: 14:37:38
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4712
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تلفن همراه , رجیستری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل