الزام دستگاهها برای حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان

بی بدیل پرداز: دستگاه های اجرائی موظف شدند تا پایان دی ماه زیرساخت فنی لازم برای دریافت برخط مدارک را فراهم آورند و با راه اندازی این سرویس، دیگر در مراجعه به دستگاه های دولتی نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... نخواهد بود.
الزام دستگاهها برای حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، روز پنجشنبه بیست و پنجمین جلسه شورای اجرائی فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور و سایر اعضا برگزار گردید. در این نشست ابتدا گزارش پیشرفت پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سایر پروژه های اولویت دار دولت الکترونیک ارائه شد. این جلسه مصوباتی داشت که بگفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تحقق آنها سرعت و کیفیت ارائه خدمات دولتی به طرز محسوسی افزایش خواهد یافت.
عیسی زارع پور امروز با انتشار پستی در صفحه خود در یکی از پیام رسان های داخلی اظهار نمود: ️یکی از مصوبات بسیار مهم، الزام دستگاه ها به حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان بود، البته این مورد مربوط به مدارکی است که حالا سرویس آنها در مرکز ملی تبادل سرویس وزارت ارتباطات قرار دارد. برای این منظور دستگاههای اجرائی موظف شدند تا پایان دیماه زیر ساخت فنی لازم برای دریافت برخط این مدارک را فراهم نمایند. با راه اندازی این سرویس، دیگر در رفتن به دستگاههای دولتی نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... نخواهد بود.

بگفته او، خبر خوش دیگر عزم دولت در حرکت به سمت دولت هوشمند است، در این خصوص قرار شد پنج درصد از خدمات دستگاه ها تا آخر سال به طور هوشمند ارائه شود. خدمت هوشمند به این مفهوم که: 1)هیچگونه مدرکی به طور فیزیکی از متقاضی دریافت نشود 2)تمامی استعلامات توسط دستگاه به طور برخط از بانکهای اطلاعاتی کشور دریافت شود 3)در پروسه ارائه ی خدمت هیچگونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد 4)در هر لحظه از شبانه روز امکان اطلاع از وضعیت درخواست توسط متقاضی فراهم باشد تحقق این مورد اساسا منجر به تحول عظیمی در روال های اداری خواهد شد.
️با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان سرمایه های ملی کشور، با دستور رییس محترم جمهور مقرر شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با سازمان اداری استخدامی کشور زمینه لازم را برای به کارگیری نخبگان این حوزه در بخش های مختلف دولت، بوجود آورده تا علاوه بر ایجاد شرایط مناسب به منظور زندگی و ارتقای دانش و مهارت های آنان مشکلات کاری و معیشتی آنان نیز پیگیری شود. ️همچنین در این نشست تمامی دستگاههای دولتی موظف شدند، تا آخر سال جاری حداقل 50 درصد از خدمات خودرا در قالب پنجره هوشمند ملی خدمات عرضه کنند.




منبع:

زمان: 13:56:53
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 547
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل