۱۲ پیش بینی فناورانه برای دنیای آی تی در سال ۲۰۱۸

بی بدیل پرداز: كسی نمی تواند به طور 100 درصد درباره آینده پیش بینی كاملی داشته باشد اما می توان از روی شواهد، برخی حدس های آكادمیك را مطرح كرد.
۱۲ پیش بینی فناورانه برای دنیای آی تی در سال ۲۰۱۸


به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از خبر آنلاین، این مورد در دنیای آی تی نمود بیشتری داشته و امروز بیزینس اینسایدر بر مبنای پیش بینی محققان در موسسه Frog برای 2018 فهرست زیر را تهیه كرده كه با هم می خوانیم.

1- هوش مصنوعی الهام بخش طراحی محصولات مختلف خواهد شد
در حال حاضر نتفلیكس و ایر بی ان بی/ Airbnb از هوش مصنوعی در محصولات و سرویس های خود برای رضایتمندی بیشتر مشتریان استفاده می كنند و این روند به قول «ویرال شاه» استراتژیست ارشد و «ماتئو پنزو» مدیر فناوری در موسسه فروگ در سال 2018 بیشتر به چشم خواهد خورد. هوش مصنوعی در خیلی از محصولات بكار گرفته می گردد و نه تنها ماشین هایی برای انسان خواهند ساخت، بلكه شبیه انسان هم خواهند شد.

2- الگوریتم سازی گوگل تِرِند می شود
قابلیت موسوم به پیج رَنك گوگل برای نشان دادن نتایج بهتر در بالای نتیجه جستجو بر مبنای الگوریتم جدید شكل گرفته كه به قول «گونزالو پرات» در سال 2018 كمپانی های بیشتری از این الگوریتم و مشابه آن برای توسعه خدمات و محصولات خود بهره خواهند برد و شاهد خودروی كاملا خودران و... خواهیم بود و در نهایت شاهد پیوستن كمپانی ها به آنچه «Algorithm Hall of Fame» گفته می شود؛ خواهیم بود.


3- واقعیت مجازی و افزوده یك تجربه جمعی می شود
در حال حاضر واقعیت مجازی تجربه ای ایزوله شده به حساب می آید. شما هدست را قرار داده و در حالی كه ساكن هستید، درجهانی جدید غوطه ور می شوید. اما به قول Seth Mach واقعیت افزوده و مجازی امكان بازی، كار و كشف دسته جمعی را به انسان می دهد و جایگزین واقعیت می گردد. به قول وی بزودی مسافران در سفرهای پیشرفته و مجازی كنار هم قرار خواهند گرفت و دوستانتان را می توانید به این سفر دعوت كنید.


4- فناوری زنجیره بلوكی/ Blockchain محدود به پول دیجیتال نخواهد بود و به دموكراسی و حكومت ها هم می چسبد
كریستینا فیلیپس و سالی داربی از استراتژیست های فروگ معتقدند ظهور و توسعه فناوری زنجیره بلوكی / Blockchain تنها محدود به ارزهای دیجیتال در سال 2018 نخواهد بود و ما شاهد ورود این فناوری در عرصه های بزرگ اجتماعی خواهیم بود كه یكی از نمودهای آن ورود به حكومت در جهت توسعه دموكراسی است و رای گیری بر مبنای زنجیره بلوكی می تواند كاغذ رای سنتی را برای همیشه جمع كند.

5- واقعیت افزوده ذات مالكیت معنوی را دستخوش تغییر خواهد كرد
واقعیت افزوده هنر سازنده است و كاربران با استفاده از این هنر می توانند تغییرات نامحدود را در حول و حوش زندگی خود تولید كنند كه به قول كریستینا فیلیپس این مورد می تواند مالكیت های معنوی را به چالش بكشاند. عصر جدیدی از هنر وارد زندگی ما می گردد و مردم دارای قلمرو دیجیتالی در كنار قلمرو فیزیكی خواهند شد.

6- محصولات مصرفی در حوزه فناوری دوستانه تر خواهند شد
گوشی های هوشمند و دستیاران دیجیتال در سال 2018 دوستانه تر در خدمت كاربران خواهند بود و در نهایت یكپارچگی را در زندگی ما به ارمغان خواهند آورد. به قول «سم هاداوی» سخت افزار پرمعناتر خواهد شد و مصرف كنندگان گزینه های متناسب با سبك خویش را بر می گزینند.

7- فناوری در دسترس همه خواهد بود
مدیر اندیشه در فروگ، جاستین لی، معتقد است نوآوری بیشتری در سال 2018 نخواهیم دید بلكه دسترسی به فناوری بیشتر از قبل خواهد شد. وی به قول های ساتیا نادلا اشاره می كند كه در ماه اكتبر گفته بود می خواهیم دسترسی به فناوری را بیشتر از قبل نماییم. با تمركز روی طراحی، تمركز بر استفاده انسانی سبب می گردد تا مردم و كسب و كارهای بیشتری از فناوری بهره ببرند.

8- دیتای ناشناس زندگی ما را هوشمندترخواهد ساخت
«هری وود» مدیر اجرایی فروگ می گوید بدون اینكه هویت انسانی مشخص شود، حسگرها در زندگی، اطلاعات حیاتی تری از ما را به اشتراك می گذارند. به عقیده وی «Big Data» نقش عمده ای در این زمینه بازی می كند و بنابراین گوشی هوشمند نقش بیشتری در زندگی ما بازی خواهد نمود و به ما از خوابیدن، خوردن، سلامت و... خواهد گفت. در این زمینه حسگرهای موسوم به Lo-fi نقش عمده ای بازی خواهندكرد بدون اینكه حریم خصوصی را نقض كنند.

9- ربات های كوچك بخشی از پزشكی و دنیای بیماران خاص خواهد شد
تصور كنید رگ شما می گیرد. خوردن ویتامین برای جلوگیری از انسداد كمك كننده است. به قول «تینگیو چن» طراح در فروگ، دكتر ممكن است در سال 2018 نانورباتی را به بدن شما بفرستد تا بتواند بدن شما را مدیریت كند و در نهایت سالم تر بمانید. ربات های خوراكی برای شناسایی و درمان نقش محوری را بازی خواهند كرد.

10- تحول زندگی سنتی با خودروهای الكتریكی و تاكسی آنلاین
«سم هاداوی» می گوید خودروهای الكتریكی و تاكسی آنلاین جهان ما را در 2018 تغییر می دهند. اقتصاد هم در حال تغییر بدین سمت است.

11- توسعه یادگیری ماشین
بیزینس های بیشتری از «یادگیری ماشین» و دیتا برای امور مشتریان خود بهره خواهند برد و سازندگان خودرو به این سمت حركت می كنند. كمپانی های زیادی در امر فروش آنلاین به كاربران خدمات می دهند و به قول «توشی موگی» معاون نوآوری در فروگ مشتری پسندی تمركز استراتژیك این كمپانی ها در سال 2018 می گردد. داده های دریافتی از كاربر با فناوری های جدید واقعیت افزوده و یادگیری ماشین جمع شده و محصولات و خدمات بیشتری به كاربر داده می گردد تا حس رضایتمندی بیشتر شود.


12- شبكه های اجتماعی مسوولیت پذیری بیشتری را بر عهده خواهند گرفت
«شلتون پاكوتی» معمار استراتژیست در فروگ معتقد است پاسخ به كاربران بد و ربات های مضر در سال 2018 در شبكه های اجتماعی بیشتر خواهد شد تا مشكلات طراحی برطرف شده، اخبار جعلی كمتر شده و انتقاد به این گونه رسانه ها كمتر شود.



5656



زمان: 15:01:17
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4229
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: آنلاین , بازی , خدمات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل