چطور حافظه گوشیهای هوشمند را ارتقا دهیم؟

بی بدیل پرداز: یكی از اتفاقاتی كه بدون شك خاطر خیلی از كاربران گوشیهای هوشمند را مكدر می كند، مشاهده پیغام و آگهی كمبود حافظه بر روی گوشی و عدم ذخیره اطلاعات و نصب برنامه های جدید است.
چطور حافظه گوشیهای هوشمند را ارتقا دهیم؟
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، با اینكه در سال های اخیر گوشیهای هوشمند از حافظه های داخلی و جانبی بسیار بیشتری نسبت به مدلهای قبلی كه در سال های گذشته معرفی و روانه بازار می شد، برخوردار شده اند اما با عنایت به افزایش تعداد اپلیكیشن های كاربردی و تمایل كاربران به ذخیره سازی حجم بالای اطلاعات شخصی در گوشی، همچنان مشكل كمبود حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات و نصب و دانلود برنامه های جدید برای خیل عظیمی از كاربران وجود داشته و به قوت خود باقیست.
برای حل مشكل این دسته از كاربران، كارشناسان فعال در حوزه فناوری به آنها سفارش كرده اند كه به نكات زیر دقت كرده و با رعایت موارد ذكرشده، تا جای ممكن بدون اینكه نیازی به روت كردن گوشی باشد، فضای مناسب و موردنیاز را برای نصب و دانلود اپلیكیشن های دلخواه خود باز كنند.
۱. حذف اطلاعات گوشی برای افزایش حافظه داخلی گوشی
در صورت عدم نیاز به اطلاعات اضافی ذخیره شده در گوشی همچون تصاویر و ویدئوهای شخصی و یا دانلود شده بوسیله اینترنت، بهتر است آنها را حذف كنید تا فضای بیشتری برای برنامه های ضروری تر در گوشی شما ایجاد شود.
۲. افزودن حافظه جانبی (SD card ) برای بیشتر شدن فضای حافظه داخلی گوشی
یكی از بزرگترین و اولین كارهایی كه برای كمك به افزایش حافظه گوشی خود می توانید انجام دهید، خریداری و افزودن یك حافظه جانبی ( SD card) به گوشی است كه برمبنای مدل موبایل خود، می توانید ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی آنرا خریداری و استفاده كنید. در این صورت، اطلاعات اضافی همچون عكس، موسیقی و ویدئوها همگی در كارت حافظه ذخیره می شوند تا جا برای برنامه های اصلی و ضروری و همین طور عملكرد بهینه سیستم عامل در حافظه داخلی باز باشد.
۳. انتقال فایل ها از حافظه اصلی به حافظه جانبی گوشی
تمامی گوشیهای هوشمند جای مخصوصی برای افزودن كارت حافظه دارند تا شما برمبنای نیاز خود آنرا تهیه و اضافه كنید تا تمامی اطلاعات را به آن منتقل كنید.
۴. نگهداری فایل ها در حافظه خارجی یا هارد اكسترنال ( hard external )
خالی كردن گوشیهای هوشمند از تمامی اطلاعات اضافی و انتقال آن به حافظه های خارجی همچون هاردهای اكسترنال كه در سال های اخیر به شدت مورد استقبال كاربران قرار گرفته است، یكی دیگر از طریق های امن حفاظت از اطلاعات شخصی و همین طور خالی كردن گوشی است.
۵. انتقال فایل ها از حافظه گوشی به فضاهای ابری ( cloud services)
كارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند بهترین كاری كه كاربران می توانند بدین منظور برای گوشی خود انجام دهند، آن است كه از سرویس و اپلیكیشن های مبتنی بر فضاهای ابری ( cloud ) همچون آی كلاد اپل، وان درایو مایكروسافت و گوگل درایو برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات شخصی خود استفاده كنند. در این صورت آنها هر زمان كه بخواهند به اطلاعات خود بوسیله گوشی و اینترنت دسترسی خواهند داشت و از سویی فضای حافظه های داخلی و جانبی خودرا نیز خالی نگه می دارند تا بتوانند برنامه های ضروری را اجرا و نصب كنند و سیستم عامل موبایلشان نیز با بهترین كیفیت ممكن عمل كند.
۶. استفاده از نرم افزار افزایش حافظه گوشی
بعضی از برنامه ها در فروشگاه های آنلاین گوگل پلی استور و اپ استور اپل وجود دارند كه برنامه و اطلاعات موجود در گوشیهای هوشمند را فشرده سازی می كنند تا كاربران از فضای موجود در حافظه داخلی و جانبی بهترین استفاده ممكن را كنند.
۷. پاك كردن حافظه نهان (cache)
یكی دیگر از كارهایی كه به افزایش حافظه گوشی كمك می نماید، پاك كردن حافظه نهان(cache) اپلیكیشن های مختلف همچون تلگرام است كه كمك بسزایی برای افزایش فضای حافظه داخلی می كند.




منبع:

زمان: 13:16:46
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3972
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل