ماجرای وجود باگ در پیام رسان ها و خروج ۵۰ میلیارد دلار ارز از كشور

بی بدیل پرداز: دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینكه تكنولوژی پردازش پیشرفته در حال جایگزینی تكنولوژی های جدید است، پیش بینی كرده كه پول های مجازی عمر 10 ساله دارند و در این مدت چیزی حدود 50 میلیارد دلار از كشور خارج می گردد.
ماجرای وجود باگ در پیام رسان ها و خروج ۵۰ میلیارد دلار ارز از كشور
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی چند روز پیش درباره ارزهای مجازی و پیش بینی عمر 10 ساله این پولها و خروج میلیاردها دلار از كشور به واسطه این تكنولوژی ها اظهاراتی را بیان كرد كه بعضی از رسانه ها از گفته های وی درباره خروج ارز از كشور تعبیر اشتباهی منعكس كرده بودند.
در این رابطه روابط عمومی مركز ملی فضای مجازی كشور ضمن اصلاح این خبر اعلام نمود به دنبال سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی درمورد وضعیت شبكه پیام رسان تلگرام بعضی از رسانه ها به اشتباه از سخنان فیروزآبادی تعبیر به خروج ۵۰ میلیارد دلار ارز از كشور كردند، درصورتی كه دبیر شورای عالی فضای مجازی كشور در این گفت وگو اعلام نموده كه "با توجه به اینكه تكنولوژی ها عمر محدودی دارند و تكنولوژی پردازش پیشرفته در حال جایگزینی تكنولوژی های جدید است، پیش بینی می نماییم كه این پول ها عمر 10 ساله دارند و در این مدت چیزی حدود 50 میلیارد دلار از كشور خارج می شود".
مركز ملی فضای مجازی كشور همینطور با صدور بیانیه ای درباره شبهات امنیتی و حفاظتی بعضی از پیام رسان های داخلی در كشور در ایام اخیر اعلام نمود كه باگ های برخی اپلیكیشن های مشابه خارجی كه در ایام اخیر به آن ها اشاره شده، احتمال لو رفتن اطلاعات شخصی كاربران در این اپ ها و ایرادهایی كه درباره پیام رسان های بومی در ایام اخیر مطرح شده، به علت خصوصیت و پیچیدگی این گونه نرم افزارها، وجود این اشكال ها در ابتدای كار طبیعی است و انعكاس غیرمغرضانه آن توسط متخصصان و كاربران، كاری شایسته و باعث بهبود پیام رسان های بومی خواهد شد.
بنابراین گزارش، مركز ملی فضای مجازی با استفاده از تشكیل یك كارگروه كارشناسی از دستگاه های ذیربط و پیام رسان های بومی، در صدد رفع این اشكال هاست و به مردم اطمینان می دهد كه نهایت تلاش خویش را در حفاظت از حریم خصوصی ملت ایران در فضای مجازی به عمل خواهد آورد.
طی چند روز گذشته و همزمان با تاكید مسئولان دولتی بر لزوم پشتیبانی از پیام رسان های بومی در مقابل انواع خارجی آن ها، بعضی از كاربران پیام رسان های بومی با ارسال گزارش هایی در فضای مجازی از وجود باگ هایی در این پیام رسان ها اطلاع داده بودند. امری كه مطابق با گزارش مركز ملی فضای مجازی به علت خصوصیت و پیچیدگی این نرم افزارها امری طبیعی توصیف شده است.



زمان: 14:27:06
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4249
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل