دفاع چین از سانسور اینترنت در كنفرانس جهانی ووژن با حضور مدیران اپل و گوگل

بی بدیل پرداز: همگان از حضور تیم كوك و ساندر پیچای مدیران اپل و گوگل در كنفرانس جهانی 2017 اینترنت در چین تعجب كرده اند.
دفاع چین از سانسور اینترنت در كنفرانس جهانی ووژن با حضور مدیران اپل و گوگل


به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از خبر آنلاین، چهارمین كنفرانس World Internet Conference در ووژن استان ژجیانگ با حضور بزرگان قوم اینترنت و آی تی از جانب حكومت كمونیست چین در حالی برگزار گردید كه مبحث اصلی آن اقتصاد دیجیتال و استراتژی كنترل آنلاین بود و حضور افرادی مانند تیم كوك و ساندرپیچای قابل توجه بود.
رئیس جمهور چین در مراسم افتتاحیه تصریح كرد كه كشورش قصد محدود كردن اینترنت را ندارد اما حق حاكمیت سایبری برای خود قائل است كه از دید آنها كلید توسعه اینترنت در چین به حساب می آید.
سخنان افتتاحیه تیم كوك درباره آینده اینترنت، هوش مصنوعی، حریم خصوصی و امنیت بود در حالی كه «وانگ هونینگ» یكی از 7 مرد تصمیم گیر در عرصه اینترنت چین، از تولید تیمی ضربتی علیه جنایتكاران و تروریسم آنلاین در سطح جهانی صحبت كرد. البته تیم كوك آماری هم داد و خاطرنشان كرد اپل در چین 5 میلیون شغل بوجود آورده است. به قول مدیر اپل بیش از 1. 8 میلیون اپ محلی وجود دارد كه توسعه دهندگان چینی بیش از 16. 9 میلیارد دلار كسب درآمد كرده اند.
تیم كوك ماه اكتبر هم به چین سفر كرده و با رئیس جمهور این كشور دیدار و مذاكره كرده بود.
از سوی دیگر، مدیر گوگل در مراسم افتتاحیه سخنرانی نكرد اما در پنل مباحثه با «لی جوون»، موسس شائومی(شیائومی) شركت كرد و از كمك های گوگل به چین گفت. این در شرایطی است كه سرچ گوگل، یوتیوب و... سالهاست در چین فیلتر شده اند.
Vaughan Smith قائم مقام فیس بوك، «آلن بلو» قائم مقام لینكداین و «هری شام» قائم مقام مایكروسافت هم در كنفرانس حضور پیدا كرده و مباحث اینترنتی را دنبال كردند.


5656


زمان: 12:30:41
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4660
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اینترنت , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل