اپلیكیشن ها حریم خصوصی را رعایت كنند

به گزارش بی بدیل پرداز وزیر ارتباطات از تدوین الزاماتی در طراحی اپلیكیشن ها برای رعایت سطوح دسترسی و حریم خصوصی اطلاع داد.
اپلیكیشن ها حریم خصوصی را رعایت كنند

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، در صفحه توییتر محمدجواد آذری جهرمی آمده است: وزارت ارتباطات الزامات اساسی در طراحی Appها را تدوین كرده است. در این سفارش نامه به مسایل مهمی مانند رعایت سطوح دسترسی و رعایت حریم خصوصی پرداخته شده است.

جهرمی همینطور خاطرنشان كرده است: فروشگاه برنامه های موبایلی این الزامات را بررسی و با اعطای نشان، به كاربر نهایی رعایت آنها در برنامه ها را اطلاع رسانی می كنند.

ظاهرا این اطلاع رسانی وزیر بعد از حواشی ناشی از منع دسترسی به اپلیكیشن ویز و پس آز آن دسترسی سرویس های حمل و نقل اینترنتی به اطلاعات گوشی رانندگان و اعتراض آنها در مورد اخطار تاكسی یاب ها به نصب هم زمان با اپلیكیشن ویز انجام گرفته است.

جهرمی همینطور پیش از این در واكنش به اعتراضاتی كه درباره دسترسی سرویس های حمل ونقل به اطلاعات گوشی كاربران مطرح شده بود، در توییتر خود نوشت: نحوه اقدام شركت های تاكسی آنلاین برای اعمال دستور قضایی جای بررسی دارد. مبحث نحوه اجرای دستور قضایی توسط شركت های تاكسی آنلاین را به صورت حقوقی بررسی خواهیم كرد.

به نظر می رسد هم اكنون مبحث نقض حریم شخصی توسط اپلیكیشن ها و بازارهای نصب برنامه توسط كاربران اینترنتی به یكی از دغدغه های آنها تبدیل شده است. باید دید این مورد كه از بعد امنیتی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد تا چه اندازه محلی از اعراب دارد و در صورتی كه حق با كاربران است، چگونه مورد بررسی قرار می گیرد.



 

زمان: 19:13:57
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4535
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اپلیكیشن , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل