رشدی كه با سنگ اندازی های ترامپ متوقف شد!

اعتراف هواوی
به گزارش بی بدیل پرداز مدیر ارشد اجرایی و موسس شركت هواوی اخیرا از كاهش فروش این شركت كه تحت تاثیر سنگ اندازی های دولت ترامپ بوجود آمده است، اطلاع داده است.
رشدی كه با سنگ اندازی های ترامپ متوقف شد!
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، رن ژنگ فی، مؤسس و مدیر ارشد اجرایی شركت چینی هواوی روز شنبه در گفتگو و مصاحبه ای با گزارشگر Nikkei Asian Review اذعان كرد كه فروش این غول تكنولوژی تحت تأثیر قانون ممنوعیت فعالیت شركت های چینی هواوی و زد تی ای در ایالات متحده آمریكا و همینطور جریان سازی های دولت ترامپ ضد آنها در سایر كشورهای جهان به شدت كاهش یافته است.
یكی از جنجال برانگیزترین اتفاقاتی كه در سال ۲۰۱۸ میلادی رخ داد، بدون شك تلاش دولت ایالات متحده آمریكا برای تحریم و ممنوعیت استفاده از گوشیهای هوشمند و تجهیزات مخابراتی ساخت شركت چینی هواوی بود.
ماجرا از اوایل سال قبل میلادی شروع شد كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا اعلام نمود كه گوشیهای هوشمند ساخت شركت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریكایی جاسوسی می كند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا ضد ایالات متحده از آنها استفاده نماید. پس از آن تمامی فعالیت های مخابراتی این غول تكنولوژی را هم ممنوع اعلام نمود و از همه كشورهای هم پیمانش نظیر كانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بسیاری دیگر از كشورهای اروپایی خواست به منظور حفظ حریم خصوصی خود با این شركت قطع همكاری كنند.
با این كه دولت چین و شركت های هواوی و زدتی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تكذیب كرده اند، اما به نظر می آید كه آمریكایی ها به كوشش برای پیشگیری از فعالیت آنها و قطع همكاری سایر كشورها ادامه می دهند.
البته این سخنان در حالی در رسانه های خبری انتشار یافته است كه تابحال هواوی با انتشار گزارش های مالی خود همچنان اصرار داشت كه نشان دهد تحریم های آمریكا و قانون ممنوعیت فعالیت، استفاده و فروش محصولات این شركت در ایالات متحده و برخی دیگر از كشورهای هم پیمانش، در آمار فروش و موفقیت هواوی بی تأثیر بوده است.
حالا به نظر می آید كه هواوی به این نتیجه رسیده است كه از دست دادن بازار بزرگی همچون ایالات متحده ضربه بزرگ و خسارات جبران ناپذیری بر روی این شركت چینی خواهد گذاشت و بدون شك ادامه این وضعیت برای هر دو طرف تبعات منفی متعددی به دنبال خواهد داشت.
وی در سخنانش همینطور خاطرنشان كرده است: در ماه های اخیر هواوی شاهد رشد بسیار ملایمی بوده است كه همه آنها متأثر از سنگ اندازی های دولت ترامپ بوده است این در حالیست كه این شركت هیچ اقدام و فعالیت خلاف قانونی انجام نداده و هیچگاه به حریم خصوصی كاربران در هیچ كشور دست درازی نكرده است.
بر اساس گزارش رویترز، ژنگ فی در ادامه سخنانش افزود كه در صورت ادامه وضعیت كنونی، میزان درآمدهای سالانه هواوی تحت تأثیر همین قوانین و محدودیت های ترامپ با یك كاهش ۲۰ درصدی مواجه خواهد شد.
روز پنج شنبه بود كه واشنگتن در اقدامی جدید، نام هواوی را در لیست شركت های ممنوعه برای تجارت با آمریكا قرار داد كه به عقیده كارشناسان و تحلیلگران، این امر بدون شك می تواند دست و پای این شركت نام آور چینی را به شدت ببندد و مانع رشد و موفقیت های چشم گیر آن امسال میلادی شود. دولت چین كه به شدت اقدام مذكور آمریكایی ها را محكوم نمود، درصدد یافتن راهی است تا بتواند از وضعیت شركت های بزرگ و سودآوری همچون هواوی محافظت كند.
هواوی اولین و بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات و زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی در جهان به حساب می آید كه با خیلی از كشورهای جهان در این زمینه قراردادهای همكاری بزرگی را به امضا رسانده و از سویی دیگر، طبق آخرین آمارهای انتشار یافته، دومین تولیدكننده و عرضه كننده موبایل و گوشیهای هوشمند در جهان پس از سامسونگ است كه با اختلاف بسیار اندكی از اپل، جایگاه دوم لیست پرفروش ترین برند موبایل را به خود مختص كرده است.
آمریكا كوتاه می آید؟
برخی از كارشناسان و تحلیلگران اعتقاد دارند كه آمریكا امكان دارد در آینده ای نزدیك برای ادامه فعالیت هواوی در زیرساخت های مخابراتی این كشور تخفیف قائل شود.
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، با عنایت به تشدید فشار از جانب دولت ترامپ و برخی دیگر از كشورهای هم پیمان آمریكا كه تحت تأثیر جریان سازی های آن و احتمال جاسوسی هواوی از حریم خصوصی كاربران، مبادرت به لغو موقت قراردادهای همكاری با این شركت چینی كرده بودند، حالا خیلی از منتقدان اعتقاد دارند كه تعداد زیادی از مناطق شهری و روستایی ایالات متحده آمریكا وجود دارند كه زیرساخت های ارتباطاتی آنها توسط هواوی ساخته، نصب و توسعه داده شده است و همچنان نیازمند تجهیزات این شركت هستند كه در طول یك سال گذشته به خاطر محدودیت های اعمال شده توسط دولت ترامپ با مشكلات و دردسرهای فراوانی روبرو شده و اعلام نموده اند كه به منظور تعمیر و بازرسی های موارد موردنیاز نیازمند كمك و بررسی هواوی هستند.
بنابراین خیلی از كارشناسان اعتقاد دارند كه لازم است كه دولت آمریكا برای ادامه فعالیت شركت چینی هواوی در این كشور تخفیف قائل شده و راه را برای بازگشت آن به منظور تعمیر و بازرسی و نصب تجهیزات و قطعات موردنیاز در زیرساخت های این كشور پهناور باز بگذارد تا خود متحمل هزینه های هنگفتی در آینده نشود.
بر اساس گزارش وب سایت engadget، این كارشناسان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری معتقدند در صورتیكه دولت آمریكا راهی برای بازگشت و ادامه فعالیت هواوی به این كشور باز نگذارد، مجبور خواهد بود از سایر اپراتورهای مخابراتی برای تعمیر و نصب تجهیزات ارتباطی و اینترنتی بهره ببرد و یا زیرساخت های خویش را به صورت كامل تعویض كنند كه در هر دو حالت، متحمل هزینه های هنگفت و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد و به هیچ وجه برای دولت آمریكا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
بنابراین احتمال دارد دولت ترامپ با برآورد هزینه و خسارات عدم همكاری با هواوی، در آینده ای نزدیك به فكر بازگشت این شركت چینی بیفتد كه البته این اتفاق با اعمال فشار و قوانین دست و پاگیر ی رخ خواهد داد.



زمان: 15:08:50
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4380
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل