اینترنت وای فای در هواپیمایی امارات افتتاح شد

به گزارش بی بدیل پرداز هواپیمایی امارات می خواهد تا سال 2020 میلادی هواپیماهای بویینگ 777 ایكس موجود در ناوگان خویش را به اینترنت وای فای مجهز نماید.
اینترنت وای فای در هواپیمایی امارات افتتاح شد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت tahawultech، مسافرانی كه از هواپیماهای بویینگ 777 ایكس در ناوگان هواپیمایی امارات استفاده می كنند، از سال 2020 میلادی قادر خواهند بود از شبكه اینترنت بی سیم وای فای Wi-Fi با سرعت 50 مگابیت بر ثانیه بهره ببرند.

هواپیمایی امارات Emirates با همكاری گروه تالس فرانسه (Thales Group) و با بكارگیری از فناوری های ماهواره ای تصمیم گرفته است هواپیماهای بویینگ مدل 777 ایكس خویش را به اینترنت وای فای مجهز كند تا بدین وسیله مسافران در طول مدت سفر با اتصال به اینترنت، احساس خستگی و بی حوصلگی نكرده و بتوانند با خانواده، اقوام و دوستان خود در ارتباط باشند.

طبق گزارش های انتشار یافته، شركت هواپیمایی امارات كه از بزرگترین و فعال ترین شركت های هواپیمایی در جهان است، هم اكنون 165 فروند از هواپیمای بویینگ 777 ایكس را در اختیار دارد و می خواهد 150 فروند از این نوع هواپیما را هم خریداری كند.

طبق اعلام هواپیمایی امارات، طی چند سال اخیر بیش از ۲۰۰ میلیون دلار جهت تولید بستر ارتباطی مناسب در هواپیماهای این شركت هزینه شده است و حدود ۸۰۰ هزار مسافر در ماه از این خدمات استفاده می كنند.

با توجه به افزایش تقاضا جهت استفاده از اینترنت و جایگزینی آن با تماس تلفنی، هم اكنون این شركت بزرگ هواپیمایی با وجود اینكه راه اندازی این طرح نیازمند سرمایه گذاری های هنگفتی است، می خواهد برای جلب رضایت مشتریان خود نسل جدید اینترنت وای فای را به بخشی از پروازهای خود اختصاص دهد.

البته هم اكنون نیز، هواپیمایی امارات در بعضی پروازهای خود برای مسافران قسمت های درجه یك ( fisrt class)، اینترنت پرسرعت نامحدود و برای مسافران بخش اقتصادی (economy)، اینترنت مجانی با محدودیت حجمی ۲۰ مگابایت عرضه می دهد كه بعد از اتمام آن، مسافر می تواند با پرداخت هزینه ای سرویس خویش را دوباره شارژ كند.

طبق آمار و گزارش های انتشار یافته انتظار می رود تا آخر سال ۲۰۱۸ تعداد ۸۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۳۰ به این سیستم مجهز شوند كه در این شرایط، سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر می توانند از سرویس اینترنت WiFi در طول پرواز استفاده كنند.

شركت های هواپیمایی با همكاری شركت های برقراری اینترنت در هواپیما می توانند با نصب یك آنتن ماهواره ای روی هر هواپیما و تعدادی دستگاه مودم بی سیم، اینترنت را در تمام قسمت های هواپیما عرضه بدهند.



 

زمان: 21:43:08
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4511
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: اینترنت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل