لیستی از رویدادهای جهانی ۲۰۱۹ با محوریت بلاك چین

بی بدیل پرداز: با عنایت به افزایش اهمیت تكنولوژی جدید بلاك چین، كنفرانس، همایش و رویدادهای مختلفی باز در این زمینه برگزار می گردد كه علاقمندان و كارشناسان فعال در این حوزه تمایل دارند با شركت در آن علاوه بر آگاهی از جدیدترین دستاوردهای شركت و كشورهای دیگر، به معرفی و رونمایی از ایده های خلاقانه و همین طور محصولات و خدمات مبتنی بر این فناوری نوین بپردازند.
لیستی از رویدادهای جهانی ۲۰۱۹ با محوریت بلاك چین

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، اگر بخواهیم فناوری بلاك چین را تعریف نماییم، باید بگوییم كه بلاك چین نوع جدید و خاصی از شبكه اینترنتی است كه در آن اطلاعات مختلف به صورت بلوك های هم شكل طبقه بندی می شوند.

اگر واضح تر بخواهیم تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبكه بهم پیوسته را با شبكه اینترنت عادی عنوان نماییم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره نمود. این بدان معناست كه اطلاعات رد و بدل شده در شبكه اینترنت عادی به صورت متمركز در یك سرور اصلی ذخیره می شوند كه توسط هكرها و نهادهای ذی ربط قابل دسترسی و ردیابی هستند این در شرایطی است كه اطلاعات منتقل شده در شبكه بلاك چین امكان دسترسی، نفوذ و ردیابی را به هیچ نهاد و یا فرد حقیقی و حقوقی نمی دهند.

در واقع به زبان ساده می توان این چنین بیان كرد كه بلاك چین یك پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیون ها نقطه اشتراك است كه به صورت هم زمان داده هایی در آن ثبت و اصلاح می شود كه می توان با بهره گیری از این پلت فرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت كه از مهم ترین فناوری های مبتنی بر پلت فرم بلاك چین می توان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت كوین اشاره نمود.

در حقیقت بلاك چین یكی از آن دسته از فناوری های جدیدی است كه می تواند سیستم تبادل پول در جهان را متحول كند كه البته كاربرد و نحوه عملكرد بسیار پیچیده و متفاوتی دارد كه از حوصله این گزارش خارج است.

اما ویلیام موگیر، كارشناس فعال در حوزه فناوری بلاك چین درباب كاربردهای آن می گوید بلاك چین علاوه بر كاربردهایی كه در نظام اقتصادی و تبادلات مالی دارد، در واقع یك سیستم جدید برای نگهداری اطلاعات و فایل های مورد نیاز كاربران باز به حساب می آید بدین ترتیب كه كاربران در سیستم های كنونی برای انتقال اطلاعات و فایل های خود باید از یك دستگاه الكترونیكی متصل به اینترنت داده های خودرا آپلود و بارگذاری كرده تا بتوانند آنرا برای مخاطبان موردنظر خود ارسال كرده و آنها باز بتوانند به آن دسترسی پیدا كنند.

البته كارشناسان فعال در این حوزه بر این باورند كه فناوری بلاك چین از پتانسیل ها و قابلیت های بسیار زیاد و متعددی برخوردار می باشد كه می تواند در صنایع و سیستم های مختلف بانكی، مالیاتی، بیمه، دانشگاهی و غیره به كار برده شده و تحولات عظیمی را در آنها احداث كند.

بنابراین، چهار كنفرانس و رویدادی كه با محوریت فناوری بلاك چین در جهان در چندماه آینده برگزار می شود، در فهرستی كه در وب سایت CryptoGlobe آمده، در زیر ذكر شده است كه كارشناسان به علاقمندان و فعالان این حوزه سفارش كرده اند كه آنها را از دست ندهند.

۱. كنفرانس بلاك چین ۳۰ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی در شهر توكیوی ژاپن



۲. كنفرانس consensus در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ ماه مه ۲۰۱۹ میلادی در شهر نیویورك ایالات متحده آمریكا



۳. كنفرانس DC blockchain summit در تاریخ ۶ تا ۷ ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی در شهر واشنگتن ایالات متحده آمریكا



۴. كنفرانس Blockchain Summit London در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ ماه ژوئن ۲۰۱۹ میلادی در لندن انگلستان







مترجم: شیما قاسمی
دبیر خبر: مریم طاووسی


زمان: 19:37:42
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3910
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل