طرفداران الكسای آمازون به 100 میلیون نفر رسیدند

بی بدیل پرداز: شركت آمازون اخیرا مدعی شده است كه بالغ بر ۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به دستیار صوتی الكسا در جهان به فروش رسیده است.
طرفداران الكسای آمازون به 100 میلیون نفر رسیدند

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، دیو لیمپ، مدیر بخش دستیارهای صوتی الكسا در شركت آمازون در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر وب سایت phonearena اخیرا خاطرنشان كرده است كه تعداد دستگاه های مجهز به دستیار صوتی هوشمند الكسا فروخته شده در جهان از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه هم گذشته است.

بر اساس تازه ترین آمارهای موجود، بالغ بر ۱۵۰ محصول و گجت هوشمند هم اكنون به دستیار صوتی الكسای آمازون تجهیز شده اند كه از برندهای مختلف و شركت های تكنولوژی متعددی بوده و با عنایت به طیف گسترده ای كه قابلیت ها و امكاناتی كه این دستیار صوتی دارد، میزان فروش الكسای آمازون به طرز قابل توجهی در ماه های اخیر رو به افزایش بوده است.

در این مصاحبه البته هنوز مشخص نشده است كه دقیقا چند دستگاه مجهز به الكسا واقعا به خود شركت آمازون متعلق می باشد و توسط این غول تكنولوژی توسعه داده شده است. از طرفی دیگر، آمارها و گزارش های انتشار یافته به صورت طبقه بندی شده محصولات مختلفی كه با الكسا به بازار عرضه می شوند را مشخص نمی كند اما می توان دریافت كه دستگاههای خریداری شده مجهز به الكسا مصارف خانگی داشته و بیشتر بر روی گجت های هوشمندی همچون اسپیكر و ساعت های هوشمند نصب و استفاده شده است.

این ادعای جدیدی كه اخیرا از جانب آمازون در رسانه ها انتشار یافته است، به وضوح نشان داده است كه آمازون گوی رقابت را از بزرگترین رقیب خود در این حوزه یعنی گوگل ربوده است.

اسپیكرهای هوشمند یكی از آن دسته از دستگاه ها و گجت های هوشمندی هستند كه میزبان دستیارهای صوتی همچون الكسای آمازون، گوگل اسیستنت، سیری اپل و بیكسبی سامسونگ هستند.

به طور كلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیكرهای هوشمند باید اظهار داشت كه این گجت های هوشمند به كاربران امكان می دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خویش را با دستورهای صوتی كنترل كنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز آگاه شوند، تایمر و زنگ اخطار برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار كرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این كارها بدون دخالت دست كاربر و تنها با ارسال یك پیام و دستور صوتی به اسپیكر هوشمند انجام خواهد گرفت.

از آنجا كه دو سال پیش یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها هم میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود.

اسپیكرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماكس، آمازون اكو با بهره مندی از دستیار صوتی الكسا، هوم پاد اپل و كورتانای مایكروسافت همچون برترین اسپیكرهای هوشمندی هستند كه در جهان توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از كاربران و علاقمندان به تكنولوژی را به خود جلب كنند.




زمان: 13:39:30
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3943
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل