چه كسی مسئول جمع آوری بازی های غیرمجاز است؟

رییس ستاد مبارزه با بازی های غیرمجاز در بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینكه تشخیص بازی های غیرمجاز از مجاز آسان نیست، حضور كارشناسان این بنیاد را در زمان جمع آوری خصوصا بازی های رایانه ای الزامی دانست و اظهار داشت: طبق آماری كه انتشار یافته، ۱۱ میلیون حلقه سی دی غیرمجاز كشف شده است، در صورتی كه بنیاد این آمار را قبول ندارد.
چه كسی مسئول جمع آوری بازی های غیرمجاز است؟

خسرو كردمیهن در گفت وگو با ایسنا، با تاكید بر اینكه كلیه مراحل جمع آوری بازی های غیرمجاز از جمله بازی های رایانه ای باید با كارشناسی بنیاد صورت گیرد، اظهار نمود: شناخت بازی های مجاز از غیرمجاز كار هر فردی نیست. یعنی تشخیص بازی های غیرمجاز از مجاز به راحتی وصول نمی شود و لازمه آن حتما این است كه كارشناسان بنیاد زمان جمع آوری خصوصا بازی های رایانه ای حضور داشته باشند.

وی همینطور اظهار نمود: طبق تفاهمات و جلسات متعددی كه با مجموعه مراجع قضایی و انتظامی داشتیم، مقرر شد كه هرگونه جمع آوری بازی های غیرمجاز توسط پلیس از سطح شهر خصوصا در حوزه بازی های رایانه ای، با عنایت به سخت بودن و راحت الوصول نبودن شناخت بازی های مجاز از غیرمجاز با هماهنگی و كارشناسی كارشناسان بنیاد صورت بگیرد.

رییس ستاد مبارزه با بازی های غیرمجاز بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: گاهی این اتفاق نمی افتد. مانند اتفاقی كه چند روز پیش افتاده است و طبق آمار و تحقیقاتی كه ما انجام دادیم، غالب این بازی ها كه پلیس اقدام به جمع آوری آنها كرده، مجاز بوده است.

بنیاد آمار ۱۱ میلیون بازی غیرمجاز را نمی پذیرد

كردمیهن با اشاره به آمار بازی های غیرمجاز اعلام شده است، اظهار داشت: رقم بسیار عجیبی اعلام شده كه حدود ۱۱ میلیون حلقه سی دی غیرمجاز در طول ۴۸ ساعت كشف شده است. بنیاد به هیچ عنوان این آمار را قبول نمی نماید. این آمار مستند نیست و پلیس باید مستندات خویش را بابت این مورد عرضه دهد. اگر ۱۱ میلیون محصول غیرمجاز در سطح تهران در طول ۴۸ ساعت كشف شده باشد، كلیه مراجع انتظامی و قضایی فرهنگی زیر سوال هستند، در صورتی كه اینطور نیست.

وی با اشاره به اینكه نباید فراموش كنیم اصل هدف ما جلب رضایت مردم است، اضافه كرد: نباید كاری كنیم كه تشویش اذهان عمومی صورت بگیرد و یا به مال و سرمایه مردم لطمه و خسارتی وارد كنیم. هدف ما ساماندهی بازار با استفاده از اشكال و روش های فرهنگی است، نه اینكه به هر قیمتی كه شده آمارمان را بالا ببریم تا خویش را پررنگ جلوه بدهیم و مطرح كنیم.

رییس ستاد مبارزه با بازی های غیرمجاز تصریح كرد: اگر این اندازه تاكید می كنیم كه جمع آوری بازی های غیرمجاز باید با كارشناسی مجموعه بنیاد ملی بازی ها صورت بگیرد و همیشه هم اعلام آمادگی كردیم و برای این كار آماده بودیم، به این خاطر است كه خدای نكرده نارضایی برای مردم در مورد این قضایا تولید شود.

كردمیهن با اشاره به اینكه در نیمه اول سال ۴۶ هزار عنوان بازی غیرمجاز توسط بنیاد جمع آوری شده كه برای آنها سند و صورت جلسه پلیس و مستندات موجود است، اضافه كرد: می شد این تعداد را عدد دیگری عنوان نمود اما این كار درست نیست. ما توقع نداریم پلیس به واسطه تنوع و حجم كار فراوانی كه دارد، در حوزه بازی هم كارشناس باشد. از طرفی هم اعلام كردیم هر زمان بخواهد جمع آوری صورت بگیرد، می توانیم كارشناسی كنیم كه نارضایتی مردم را در بر نداشته باشد.

وی در پاسخ به اینكه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در واكنش به جمع آوری بازی ها بدون هماهنگی با بنیاد چه اقدامی صورت داده است، اظهار داشت: بنیاد موارد را به صورت جدی به وزیر ارشاد انعكاس داده است و آنها خودشان هم حساسیت های لازم را داشته و اعتقاد دارند به صورت فرهنگی باید كار انجام شود و هرگونه ساماندهی در بازار با كارشناسی و رعایت اصول فرهنگی صورت گیرد. ستاد ما هم این موارد را كاملا رعایت می كند اما متاسفانه برخی كه در حوزه های مختلف هم زحمت می كشند، یك سری از اصول و موازین را رعایت نمی كنند كه نهایتا لطمه آن به مجموعه كشور وارد می گردد.



 

زمان: 17:12:40
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4504
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: آنلاین , فضای مجازی , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل