انتقاد نامزد پست فرماندهی سایبری آمریكا از واكنش ضعیف به حملات سایبری روسیه و چین

بی بدیل پرداز: ژنرال «پل ناكاسون»، نامزد ترامپ برای پست فرماندهی سایبری ایالات متحده معتقد می باشد روسیه، چین و سایر كشورها انتظار واكنشی سخت از جانب آمریكا در قبال حملات سایبری كه انجام می دهند؛ ندارند.
انتقاد نامزد پست فرماندهی سایبری آمریكا از واكنش ضعیف به حملات سایبری روسیه و چین


به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از خبر آنلاین، ژنرال 54 ساله در پاسخ به سوال سناتور جمهوری خواه، دن سولیوان، در خصوص اینكه آمریكا كیسه بوكس خوبی برای حملات سایبری در جهان شده است، اظهار داشت: دشمنان ما پاسخ كوبنده ما برای تغییر رفتار خویش را ندیده اند و آنها فكر نمی كنند با پاسخی مناسب از جانب ایالات متحده روبرو شوند و به همین خاطر به حملات خود با خیال راحت ادامه می دهند.
وی در جلسه پرسش و پاسخ در مجلس سنا پیش از تایید رسمی سخن می گفت، و در جایی نشست كه سَلَفِ پیشین وی، آدمیرال مایك راجرز نشست و اعتراض كرد كه چرا ترامپ به وی اجازه اختلال در عملیات سایبری روسیه در انتخابات را نداده است.
آدمیرال بازنشسته نسبت به سیاست سایبری ترامپ انتقاد داشت.
ناكاسون كه از اواخر 2016 فرمانده سایبری ارتش آمریكا شده، از نخستین نیروهای «كیث الكساندر»، نخستین فرمانده سایبری آمریكا از 2005 تا 2014 بوده است و انتظار می رود توسط سنا به سِمَتِ فرمانده سایبری ایالات متحده برگزیده شود.
وی به استراتژی پاسخ كوبنده به حملات سایبری برای تغییر رفتار بازیگرانی مانند روسیه، چین و... عقیده دارد و اگر برگزیده شود، شاهد حملات تهاجمی گسترده از جانب آمریكا به كشورهای جهان خواهیم بود.
منابع اطلاعاتی آمریكا به تازگی در گزارشی نسبت به حملات سایبری و تلاش روسیه برای تغییر در نتیجه انتخابات میان دوره ای نوامبر 2018 اخطار دادند.
بحث مطرح شده دیگر، لزوم جدایی آژانس امنیت ملی/ NSA و مركز سایبری آمریكا بود كه ناكاسون گفت این بحث فعلا ضرورتی ندارد.
از سال 2009 این دو مركز در هم تركیب شده اما به تازگی زمزمه هایی از جدایی این دو مركز از یكدیگر به گوش رسید، اما مخالفان اصرار دارند كه به علت رشد تهدیدات سایبری در جهان، جدا نشدن این دو از هم لزوم دارد و باید با هم، همكاری تنگاتنگ داشته باشند.
ناكاسون برنامه ای 90 روزه را تدوین كرده كه در صورت برگزیده شدن به جیمز ماتیس وزیر دفاع و «دن كاتس» مدیر اداره اطلاعات ملی عرضه خواهد نمود.


5656


زمان: 23:26:53
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4234
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: سایبر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل