تولید آیفون در هند ۳ برابر شد

به گزارش بی بدیل پرداز، اپل سال میلادی گذشته، آیفون به ارزش بیشتر از هفت میلیارد دلار در هند تولید کرده و تولید در این کشور را بعد از سرعت بخشیدن جابجایی از چین، سه برابر کرده است.
تولید آیفون در هند ۳ برابر شد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل با توسعه همکاری با شرکت هایی نظیر فاکسکان تکنولوژی و پگاترون، حالا هفت درصد از کل آیفون را در هند تولید می کند. این جهش قابل توجهی برای هند است که در سال ۲۰۲۱، سهم حدود یک درصدی از تولید آیفون های جهان داشت. با تنش ها میان واشنگتن و پکن، اپل درحال کاوش راه هایی برای کاهش وابستگی به چین است. شرکای دیرینه این شرکت آمریکایی که عمده آیفون های جهان را در کارخانه های چین می سازند، طی یک سال قبل با روند سریعی، به خطوط تولید در هند اضافه کردند.

ارزشمندترین شرکت جهان سال قبل با آشوب در مجتمع آیفون سیتی فاکسکان در شهر ژنگژوی چین مواجه گردید که این شرکت را مجبور کرد برآورد تولید آیفون را کم کند. همزمان، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، مشوق هایی برای تقویت تولید داخلی عرضه نموده است.

از مجموع تولید، اپل آیفون به ارزش پنج میلیارد دلار را در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۳ صادر کرد که حدود چهار برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود اپل احیانا آیفون بعدی را همزمان با چین، در هند هم تولید خواهد نمود. اگر این طور باشد، اولین بار خواهد بود که تولید آیفون همزمان در دو کشور شروع می شود و اگر طرح های توسعه تولید شرکتهای قراردادی ادامه پیدا کند، اپل می تواند یک چهارم از کل آیفون های جهان را تا سال ۲۰۲۵ در هند تولید نماید.

حتی قبل از آشوب سال قبل در آیفون سیتی، اپل به لزوم متنوع کردن زنجیره تأمین خود پی برده بود و لابی موفقی برای مشوق ها در هند انجام داد و شرکتهای فاکسکان، ویسترون و پگاترون را به افزایش تولید بومی واداشته بود. این سه شرکت که به اتفاق حدود ۶۰ هزار کارگر را در هند استخدام کرده اند، مدل های قدیمی از آیفون ۱۱ تا جدید ترین مدلهای آیفون ۱۴ را در این کشور تولید می کند.

درنتیجه، اپل در قلب برنامه های بلندپروازانه هند برای تبدیل شدن به هاب بزرگ تولید و مکان جایگزین چین، جای گرفته است. مهاجرت تولید آیفون، پیروزی اقتصادی برای هند است که می تواند در برنامه ریزی آینده برندهای آمریکایی دیگر هم تأثیر داشته باشد. برای اپل خود این کشور به منزله پتانسیل، رشد آینده است.

اپل اولین فروشگاههای خرده فروشی خویش را هفته آینده در هند افتتاح خواهد نمود. یکی از این شعبه ها در هاب مالی بمبئی و دیگری در دهلی نو پایتخت هند خواهد بود. تیم کوک، مدیر عامل اپل، مقرر است برای افتتاح این دو فروشگاه شخصا به هند سفر کند که منعکس کننده اهمیت رو به رشد این بازار است.

اپل در جهت تلاش خود برای توسعه تولید در هند و ساخت کارخانه های بزرگ، کوشیده است در قوانین کار هند تغییراتی صورت دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده قراردادی اپل است می خواهد حدود ۷۰۰ میلیون دلار در کارخانه ای در یک ایالت جنوبی هند سرمایه گذاری کند تا قطعات گوشی و احیانا آیفون را تولید نماید.






منبع:

زمان: 16:11:50
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 339
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل