پیشرفت فردی و اجتماعی با دسترسی به اینترنت

به گزارش بی بدیل پرداز، خراسان رضوی اینترنت در زندگی امروز بعنوان ابزار حیاتی برای انجام کارهای اولیه انسانی در موارد اجتماعی و اقتصادی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی کار و مسکن می باشد.
پیشرفت فردی و اجتماعی با دسترسی به اینترنت
به نقل از ویفروم، نتایج مطالعه ای در دانشگاه بیرمنگام انگلستان که دکتر مرتن رگلیتز انجام داده است، نشان داده است که دسترسی به اینترنت باید بعنوان یک حقوق اساسی بشر در نظر گرفته شود.
این مطالعه بر اهمیت دسترسی به اینترنت، بخصوص در کشورهای درحال توسعه تاکید می کند چونکه دسترسی به موارد آموزشی، سلامت و کار را میتوان به صورت آنلاین فراهم نمود.
محققان اعلام کردند که دسترسی به اینترنت یک لزوم عملی برای طیف وسیعی از افراد است و باید بعنوان یک حق در نظر گرفته شود. همینطور دسترسی مجانی به اینترنت برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه را ندارند، باید در نظر گرفته شود و مهارت های لازم هم در این حوزه به افراد داده شود.
اینترنت برای تحقق خیلی از حقوق اجتماعی و اقتصادی بشر ارزش منحصر به فرد و اساسی دارد و به کاربران اجازه می دهد تا خیلی از کارهای ضروری خویش را انجام دهند.
دانش آموزان در کشورهای توسعه یافته که به اینترنت دسترسی ندارند، از نظر کسب آموزش خوب در مضیقه هستند چونکه خیلی از موارد کمک آموزشی ضروری و مواد آموزشی به صورت آنلاین در دسترس هستند.
ابزارهای آموزش آنلاین می توانند تفاوت قابل توجهی ایجاد کنند و به کودکانی که دور از مدرسه زندگی می کنند اجازه می دهند تحصیلات خویش را تکمیل کنند.
نتایج تحقیقات همینطور به نقشی که دسترسی به اینترنت می تواند در بهبود مراقبت های بهداشتی در کشورهای درحال توسعه ایفا کند اشاره می کند چونکه افراد با عدم دسترسی به موارد بهداشتی می توانند با استفاده از اینترنت در مهارت های خود ارتقاء پیدا کنند.
از آنجاییکه جهان به صورت فزاینده ای دیجیتالی می شود، خیلی مهم است که سیاست گذاران اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که همه بدون توجه به محل زندگی خود به اینترنت دسترسی دارند. با انجام این کار، ما می توانیم کمک نماییم تا اطمینان حاصل شود که همه، فرصت های برابر جهت استفاده از حقوق انسانی خود و زندگی با عزت و امنیت دارند.




منبع:

زمان: 11:48:32
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 372
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل