تحقیقات از تیک تاک به کانادا گسترش یافت

بی بدیل پرداز: چهار رگولاتور حریم خصوصی در کانادا، تحقیقاتی را درباره ی تیک تاک پیرامون جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران، استفاده و افشای آنها توسط این اپلیکیشن ویدئویی چینی، شروع کردند.
تحقیقات از تیک تاک به کانادا گسترش یافت

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، تحقیقات از تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، توسط دیده بان های حریم خصوصی دولت فدرال و ایالت های کِبِک، آلبرتا و بریتیش کلمبیا به انجام می رسد. این رگولاتورها در اطلاعیه ای اعلام نمودند این تحقیقات در پی شکایت های گروهی فیصله یافته در آمریکا و کانادا، صورت خواهد گرفت.

این رگولاتورها اعلام نمودند بخش زیادی از کاربران تیک تاک را جوانان می سازند. این تحقیقات مشترک، توجه ویژه ای به شیوه های حریم خصوصی تیک تاک خواهد داشت برای اینکه به کاربران جوان تر مربوط می شود.

تیک تاک به سبب واهمه از اینکه چین، این پلت فرم را وادار کند دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را فراهم آورد، هدف تفحص رگولاتورها و سیاستمداران غربی قرار گرفته است. تیک تاک همین طور متهم شده است محتوای نامناسبی را برای کاربران خردسال فراهم می آورد و دسامبر سال قبل هدف شکایت ایالت ایندیانا قرار گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در تحقیقات کانادا همین طور بررسی خواهد شد آیا تیک تاک به الزامات شفافیت در هنگام جمع آوری اطلاعات کاربران عمل کرده است یا خیر.

کمیسیون اروپا پنج شنبه گذشته اعلام نمود با در نظر گرفتن شیوه های جمع آوری اطلاعات تیک تاک، استفاده از این اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی در تلفن های همراه و دستگاه های این نهاد را برای کارمندانش ممنوع کرده است. تیک تاک روز جمعه کمیسیون اروپا را متهم کرد درباب این تصمیم، با این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوی کوتاه مشورت نکرده است. تیک تاک در دستگاه های دولتی کارمندان سنای آمریکا و در هند ممنوع می باشد. اما پارلمان اروپا هنوز برای چنین اقدامی گام برنداشته است.




زمان: 13:33:58
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 366
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل