توجه ویژه به هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید در برنامه هفتم توسعه

رییس مركز پژوهش های مجلس در غرفه مهر؛
به گزارش بی بدیل پرداز، رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: به بحث هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید اهمیت ویژه ای داده ایم و موادی را به برنامه هفتم توسعه در مورد حمایت ها، ساختارها و حمایت های مالی اضافه کردیم.
توجه ویژه به هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار مستقر در نمایشگاه رسانه های ایران، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس در دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه ها از غرفه خبرگزاری مهر بازدید نمود.
نگاهداری در مصاحبه با خبرنگار علم و فناوری مهر توضیحاتی را در رابطه با توجه برنامه هفتم توسعه کشور به هوش مصنوعی، اهمیت رشد اقتصاد دانش بنیان در سالهای پیش رو داد.
نگاهداری در گفت و گو با خبرنگار مهر، در رابطه با جایگاه تکنولوژی های جدید در برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: در عصری به سر می بریم که عصر دانایی است و همه تحولات دنیای امروز توسط علم و فناوری رقم می خورد.
وی اضافه کرد: یکی از بحث ها این بود که در برنامه هفتم جایگاه تکنولوژی های جدید را بخصوص فناوری هوش مصنوعی که در همه عرصه های حکمرانی شامل عرصه سیاسی، عرصه های اجتماعی، ارتباطات در پلت فرم ها و روابط اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد، ارتقا دهیم. هوش مصنوعی در بحث های فرهنگی و رسانه ای جایگاه بسیار بالایی دارد و حتی حوزه های اقتصاد دیجیتال و مجازی و اقتصاد هوشمند با هوش مصنوعی گره خورده است.
رییس مرکز پژوهش های مجلس اضافه کرد: با عنایت به اهمیت حوزه جا دارد که به بحث هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید اهمیت ویژه ای بدهیم و ما تلاش کردیم در مرکز پژوهشها و مجلس این مبحث را که در لایحه اولیه دولت مغفول مانده بود، به صورت ویژه دنبال نماییم و موادی را به برنامه هفتم توسعه در مورد حمایت ها، ساختارها و حمایت های مالی اضافه کردیم.
وی افزود: امید داریم در سال ۱۴۰۳ یک حرکت جهش افرینی در حوزه هوش مصنوعی شاهد باشیم چون که رهبر انقلاب تاکید دارند که ایران باید در حوزه هوش مصنوعی به ۱۰ کشور اول بپیوندد و این هدف گذاری مهمی است.
نگاهداری ضمن اشاره به زیرساخت های خوب هوش مصنوعی در کشور اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷۲ دانشجوی دکتری گرفتیم و ۱۳۵۸ دانشجوی ارشد درحال تربیت هستیم؛ همینطور ۴۵۲ شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف در حوزه هوش مصنوعی کار می کنند و ۶ پژوهشکده به صورت مستقیم و ۶ پژوهشکده به صورت غیرمستقیم با فناوری هوش مصنوعی درگیر هستند.
رییس مرکز پژوهش های مجلس بیان نمود: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه از نظر منابع انسانی تربیت یافته برای هوش مصنوعی جایگاه مهم و ویژه و وضعیت خوبی دارد و این انتظار وجود دارد که کنار ظرفیت خوب نیروی انسانی، یک تقسیم کار ملی درست در چارچوب برنامه هفتم دنبال شود که هر کس نقش خویش را در این عرصه ایفا کند چون که هماورد ظرفیت هاست که می تواند ایران به جایگاه های بالاتری در حوزه تکنولوژی های جدید منطقه و دنیا برساند.


منبع:

زمان: 10:58:49
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 439
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل