اولین ابر میکروالکترونیک کشور

توسط ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال؛
بی بدیل پرداز: اولین ابر میکروالکترونیک کشور توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی و برنامه ملی میکروالکترونیک و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.
اولین ابر میکروالکترونیک کشور

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از خصوصیت های این ابرمیکروالکترونیک، استفاده از به روزترین ابزارهای لازم برای طراحی و ساخت تراشه های مجتمع آنالوگ، دیجیتال و فرکانس بالا در بسته های مختلف نرم افزاری این حوزه بر بهترین بستر سخت افزاری موجود در کشور است که دسترسی همگانی را در هر نقطه ای از کشور برای متخصصان، اساتید، دانشجویان و شرکتهای دانش بنیان این حوزه فراهم می آورد.
حمایت از شرکتهای دانش بنیان متقاضی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در چارچوب گرنت های تخصصی مورد تأیید این صندوق در همکاری با برنامه ملی میکروالکترونیک و ستادهای همکار این برنامه صورت می گیرد.
همچنین اساتید و دانشجویان این حوزه می توانند از ظرفیت ابر میکروالکترونیک در چارچوب گرنت های تخصیصی برنامه ملی میکروالکترونیک در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی استفاده نمایند. میزان و نحوه حمایت بزودی از راه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی اطلاع رسانی خواهد شد.
کتابخانه های تخصصی طراحی برای ساخت نمونه تراشه دانشگاهی در رابطه با فراخوان های برنامه ملی میکروالکترونیک از راه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، به صورت خدمات نصب شده و آماده بر بستر سیمرغ، در دسترس اساتید منتخب فراخوان قرار خواهد گرفت.
متخصصان و علاقه مندان این حوزه می توانند بعد از رفتن به سامانه ابر رایانه سیمرغ به نشانی https: //simorgh.cloud/index.php/plans/meaas از منوی خدمات و زیرمنوی ابر میکروالکترونیک خدمت موردنظر خویش را از میان سه زیرمجموعه آنالوگ و سیگنال مخلوط، فرکانس بالا و دیجیتال انتخاب کنند.
همچنین ذیل بخش "اطلاعات بیشتر" هر خدمت، از جزئیات بسته های نرم افزاری آن خدمت اطلاع حاصل کنند. علاوه بر این پشتیبانی از درخواست نرم افزارهای ویژه و یا خدمات فنی دیگر کاربران، از راه منوی پشتیبانی ابر رایانه سیمرغ و در چارچوب تیکت به "دپارتمان خدمات میکروالکترونیک" قابل انجام خواهد بود.



منبع:

زمان: 15:11:30
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 370
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل