ارتودنسی های شفاف ایران ساخت طراحی و تولید شد

دستاورد یك استارت آپ ایرانی؛
به گزارش بی بدیل پرداز، استارت آپ ژیکال فعال در حوزه ارتودنسی دندان موفق به طراحی و تولید ارتودنسی های شفاف ایران ساخت همراه با وب اپلیکیشن هوشمند برای پزشک و بیمار شد.
ارتودنسی های شفاف ایران ساخت طراحی و تولید شد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مهر، اعضای تیم استارت آپ ژیکال، فعال در عرصه تولید الاینرهای شفاف هستند که موفق به ساخت جایگزینی برای ارتودنسی های براکت سنتی شده اند. بیمار در ارتوندنسی های ثابت قدیمی، باید هر ماه به پزشک رجوع کند و حرکات فک و دندان با سیم های موجود، چک شود. ارتودنسی های شفاف از لایه های مهندسی شده ای برای کنترل حرکات دندان های بیمار، تشکیل شده است. پیشبینی میشه این روش ارتودنسی تا ۲۰۳۵ کاملا جایگزین ارتودنسی سیمی معمول شود. در ارتودنسی های شفاف به علت شیت های ویسکو الاستیک (لایه های کنترل کننده حرکت فک) به کار رفته در آن، نیازی به رجوع ماهانه و هفتگی بیمار به دندانپزشک نیست.
وی افزود: ورق های شفاف پلیمری به کمک پرینت سه بعدی تولید و مکانیزم اثرشان برخلاف ارتودنسی سنتی، به صورت آهسته و پیوسته طبق خواص ویسکو الاستیک ورق پلیمری حرکت دندانی صورت می گیرد. اگر بخواهیم به خواص و مزیت ‎ های این ارتودنسی های شفاف اشاره نماییم، استفاده از این ارتودنسی ها، سبب کاهش تورم لثه، کاهش التهاب، کاهش درد و کاهش رجوع مرتب به دندانپزشک می شود. یکی دیگر از مزیت های این ارتودنسی های شفاف کاهش طول درمان را برای بیمار می باشد.
استارت آپ ژیکال، در رابطه با قابلیت درمان از راه دور ارتودنسی ها با نصب یک وب اپلیکیشن برای دندانپزشک، معتقد است: درمان از راه دور یکی دیگر از خصوصیت های این محصول است که فقط با نصب یک وب اپلیکیشن روی گوشی موبایل پزشک مرتبط، تمام اطلاعات بیمار با رجوع اول، ثبت الکترونیک می شود. در همین راستا برای بیمار هم کاربری ایجاد می شود و بیمار می تواند تمام فرایند درمان و همینطور قالب گیری و ساخت ارتودنسی ها را روی اپلیکیشن دنبال کند. به کمک این اپلیکیشن میتوان تعداد ویزیت توسط دندانپزشک رو تا یک سوم کم کرد.
فاطمه محمدی، هم بنیان گذار این سیستم پزشکی جدید در حوزه دندان، به تجاری سازی این محصول در کارخانه نوآوری آمپر اشاره نمود و اظهار داشت: تابحال حدود ۱۰ دندانپزشک به صورت آزمایشی از این وب اپلیکیشن و محصول جدید بهره برده اند؛ البته تولید انبوه نیاز به فرصت بیشتری دارد.
محمدی در رابطه با مزیت های فناورانه این محصول، اطلاعات بیشتری عرضه داد و اظهار داشت: دو مزیت فناورانه در تولید این ارتودنسی های شفاف، به کار رفته است. برپایه همان چیزی که در دنیا در تولید ارتودنسی های شفاف یا "الاینر" به کار می رود، دو فرایند ازُت سازی و هوشمندسازی برای تولید این بسیار اثرگذار است.
کارشناس این محصول استارت آپی، به مخاطبین هدف ارتودنسی های شفاف اشاره نمود و اظهار داشت: قشر جوان و نوجوان جامعه که زیبایی دندان ها بخصوص هنگام صحبت کردن یا سخنرانی کردن، برای شان مهم می باشد، مخاطب اصلی ارتودنسی های شفاف هستند.


منبع:

زمان: 18:26:36
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 312
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل