رفع نیاز حمل و نقل شهری با طراحی یک سامانه بومی

توسط یك شركت دانش بنیان محقق شد؛
به گزارش بی بدیل پرداز، یک شرکت دانش بنیان با طراحی سامانه اطلاع رسانی مسافران به کمک دانش و فناوری بومی زمینه را برای رفع نیاز داخلی با هزینه های پایین تر و کیفیتی هم پای نمونه وارداتی فراهم نموده است.
رفع نیاز حمل و نقل شهری با طراحی یک سامانه بومی

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علیرضا بداغی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به معرفی محصولات این شرکت در حوزه صنایع ریلی و حمل و نقل پرداخت و اظهار داشت: این مجموعه دارای دو محصول دانش بنیان است که محصول اول سامانه اطلاع رسانی مسافران یا PIS اولین محصول دانش بنیان این شرکت به حساب می آید. این محصول دانش بنیان به صورت اختصاصی در مترو جهت اطلاع رسانی مسافران، اعلام ایستگاه، پخش فیلمهای تبلیغاتی و... مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد؛ البته این محصول خود زیرمجموعه ای از زیرسیستم های نرم افزاری و سخت افزاری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه تمامی سامانه ها و زیرسیستم های مورد استفاده در این سامانه، با استفاده از دانش و فناوری بومی ساخته شده اند، افزود: این سامانه، الان در ناوگان ریلی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
این فعال فناور، ضمن اشاره به مهم ترین خصوصیت محصول داخلی سازی شده برای تیم های بهره برداری ناوگان ریلی، اظهار داشت: از مزیت های استفاده از این سامانه بومی میتوان به کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری، گارانتی و خدمات بعد از فروش بلند مدت، سازگاری با نیازهای تیم های بهره برداری در کنار توسعه پذیری و شخصی سازی بسته به نیاز تیم های بهره برداری اشاره نمود.
بداغی، ضمن اشاره به قیمت پایین تر محصول داخلی نسبت به نمونه های وارداتی، اظهار داشت: بهره برداری از این محصول دانش بنیان در بعضی از زیرسیستم ها هزینه ها را تا بیشتر از ۶۰درصد نسبت به استفاده از نمونه وارداتی می کاهد.
محصولی برای توسعه خدمات نرم افزاری
این فعال حوزه فناوری، از مینی کامپیوترهایی که نیازهای توسعه دهندگان نرم افزار و سخت افزارهای صنعتی را پوشش می دهند بعنوان محصول دوم دانش بنیان این مجموعه یاد کرد و بیان نمود: این مینی کامپیوترها بر مبنای قدرت های پردازشی و رابط های سخت افزاری متنوع می تواند نیاز بازار داخل را در پروژه های مختلف حوزه الکترونیک رفع کرده و وابستگی بخش گسترده ای از شرکتهای توسعه دهنده سخت افزار، نرم افزار و شتاب دهنده های حوزه کسب و کارهای دیجیتال را به بازار خارج، کم کند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدار طراح آراد، ضمن اشاره به این مورد که محصولات دانش بنیان این شرکت نمونه داخلی ندارند اظهار داشت: این محصولات با عمکرد مشابه و حتی بهینه تر نسبت به نمونه های خارجی، دارای کیفیت و فناوری بالاتر و معماری خاص و بومی سازی شده می باشد.
بداغی، همینطور به مزایای قیمتی این دو محصول اشاره نمود و اظهار داشت: این محصولات باوجود کیفیت بالاتر، از قیمت بسیار کمتر نسبت به نمونه های خارجی برخوردار بوده که سبب شده توجه شرکتهای داخلی در حوزه ریلی و حمل و نقل به این محصولات، بیشتر از پیش افزایش پیدا کند.
این فعال فناور، اشتغال بوجود آمده برای فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور و پیشگیری از مهاجرت نخبگان کشور را به عنوان یک افتخار سازمانی در شرکت خود معرفی نمود و افزود: با عنایت به ذنجیره تأمین بوجود آمده برای ساخت قاب، بدنه، مونتاژ و توزیع کالا، اشتغال بوجود آمده غیرمستقیم هم یکی دیگر از نتایج تولید محصولات یاد شده است.
بداغی، با تکیه بر اینکه شکل گیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش قابل توجهی در عرضه خدمات به شرکتهای دانش بنیان داشته است اظهار داشت: طی سال های گذشته نگرش به شرکتهای دانش بنیان بسیار تغییر یافته و توسعه خدمات معاونت علمی و فناوری هم سبب شده تا بخش زیادی از مشکلات این شرکت ها و تیم های تحقیقاتی کاهش پیدا کند.
وی تصریح کرد: با عنایت به سطح فناوری بالای استفاده شده در این شرکت ها خصوصاً شرکتهای مبتنی بر سخت افزار و تجهیزات الکترونیک، نیاز است تا محدودیت ها و مشکلات حوزه واردات مستقیم کالا و تجهیزات خام برای این دسته از شرکت ها هرچه سریع تر رفع گردد تا به علت وجود محدودیت ها در این بخش، شرکتها مجبور به تاسیس شرکتهای واسط در خارج از کشور نشوند.


منبع:

زمان: 10:15:52
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 388
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل