چطور تیک آبی بگیریم؟

به گزارش بی بدیل پرداز، امروزه از توییتر تا اینستاگرام و از یوتیوب تا تیک تاک، تقریبا هر پلت فرم شبکه اجتماعی بزرگی، قابلیت دریافت تیک آبی تأیید هویت را به سرویس اش اضافه کرده و کاربران بسیاری مشتاقند تا کنار نام کاربری شان در تمام شبکه های اجتماعی، تیک آبی داشته باشند. در تازه ترین مورد، کمپانی گوگل اعلام نمود که قابلیت «تیک آبی» را به سرویس جی میل افزوده است. اصلا تیک آبی چیست و داشتن آن چه اهمیتی برای کاربران دارد؟
چطور تیک آبی بگیریم؟
ایسناپلاس: امروزه رسانه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل گشته اند؛ چه برای به اشتراک گذاشتن اخبار یا چک کردن آنها باشد، چه برای خرید یا ارتباط داشتن با دوستان مان. برای کسب وکارها هم، امروزه رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتریان و تبلیغ و فروش محصولات و خدمات شان شمرده می شود. در این میان، داشتن تایید رسانه های اجتماعی به یک مبحث مهم میان کاربران تبدیل گشته است. فارغ از این که مخاطبان یک رسانه ی اجتماعی طرفداران یک سلبریتی هستند یا دنبال کنندگان یک پایگاه خبری یا حتی مشتریان یک فروشگاه آنلاین، داشتن تیک آبی و حساب تأیید شده می تواند تأثیر زیادی روی مخاطبان رسانه های اجتماعی داشته باشد و به آن اصالت و هویت ببخشد. بنا بر این است که اینفلوئنسرها و خیلی از کسب وکارها شدیداً مشتاق دریافت تیک آبی برای صفحه هایشان هستند.
چه کسانی می توانند در رسانه های اجتماعی تیک آبی بگیرند؟
معمولاً رسانه های اجتماعی مختلف تأیید تیک آبی را برای افراد مشهور و سلبریتی، چهره های عمومی و برندهای معروف، محفوظ نگه می دارند. با اینحال در سالهای اخیر خیلی از کاربران توانسته اند در پلت فرم های مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر تیک آبی بگیرند. معمولا برای واجد شرایط بودنِ دریافت تیک آبی، باید دنبال کنندگان زیادی داشته باشید، در آن پلت فرم فعال باشید و پروفایلتان تکمیل و دقیقی داشته باشید. البته که فرایند تأیید و درخواست برای دریافت تیک آبی در هر پلتفرمی می تواند متفاوت از پلت فرم های دیگر باشد.
بعد از دریافت تیک آبی، معمولاً یک علامت تیک در کنار نام کاربری تان نمایش داده می شود و مشخص می کند که شما یک حساب رسمی هستید. برای خیلی از کاربران رسانه های اجتماعی، تیک آبی داشتن، اعتبار صاحب حساب را بیشتر می کند و آنرا از حساب های جعلی دیگر متمایز می کند. در بعضی از پلت فرم ها هم، داشتن تیک آبی دسترسی به قابلیت های ویژه ای را باز می کند که تنها برای کاربران تأیید شده طراحی شده است.
تابحال پلت فرم هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، پینترست، تیک تاک، تلگرام و بسیاری دیگر، از قابلیت تیک آبی تأیید هویت برخوردار بوده اند. بعضی از این پلت فرم ها، تیک آبی را صرفاً به صورت مجانی در اختیار کاربرانشان قرار می دهند و در بعضی دیگر از این پلت فرم ها، کاربران می توانند با پرداخت هزینه به قابلیت تیک آبی تأیید هویت دسترسی داشته باشند.


تیک آبی، این دفعه در جی میل در ایام اخیر کمپانی گوگل اعلام نموده که قابلیت تیک آبی را به سرویس جی میل خود افزوده است و کاربران الان می توانند تیک آبی را در کنار نام کاربری ارسال کننده های ایمیل در صندوق پیام های ورودی شان ببینند. کاربران اگر موس شان را روی این تیک آبی نگه دارند، پیامی با عنوان «ارسال کننده ی این ایمیل تأیید شده است.» مشاهده می شود.
بنابر اعلام گوگل، با توجه به این ویژگی، کاربران و همینطور سیستم های امنیتی ایمیل می توانند هرزنامه ها یا کلاهبردارهای ایمیلی را شناسایی و اکانت های آنها را مسدود کنند. در واقع با این توانایی، میتوان اطمینان حاصل کرد که ایمیل های دریافتی، از منابع قانونی و احراز هویت شده ارسال شده اند و کلاهبردار و اسپمر یا از حمله کننده های فیشینگ نیستند.
گوگل در پستی که به تازگی در بلاگ گوگل ورک اسپیس منتشر نموده نوشته که «وجود احراز هویت قوی ایمیل، به کاربران و سیستم های امنیتی ایمیلی کمک می نماید که هرزنامه ها را شناسایی و متوقف کنند. وجود این توانایی همینطور به ارسال کنندگان ایمیل کمک می نماید که از اعتماد کاربران به برندشان، نهایت استفاده را ببرند. احراز هویت با تیک آبی، اکوسیستم ایمیل بهتری برای همه ی کاربران به وجود می آورد.»


چه کسانی می توانند تیک آبی جی میل بگیرند؟
بنابر اعلام گوگل، قابلیت تیک آبی تأیید هویت برای تمام مشتریان Google Workspace، Legacy G Suite Basic، مشتریان تجاری و حساب های شخصی در دسترس خواهد بود. گوگل همینطور اعلام نموده که استفاده از سرویس تیک آبی جی میل مجانی است و برای این توانایی از کاربران پول نمی گیرد.
برندهای تجاری برای دریافت تیک آبی ملزم به ثبت دامنه، تأیید هویت و ثبت لوگوی برند در BIMI هستند اکانت هایی که قبل از این دامنه شان را در این پلت فرم به ثبت رسانده اند، به صورت اتوماتیک تیک آبی دریافت خواهند کرد.
BIMI یا (شاخص های برند برای شناسایی پیام) فناوری است که در سال ۲۰۲۱ توسط گوگل و برای سرویس جی میل ارائه شد. با توجه به این قابلیت، ارسال کننده های ایمیل از اقدامات امنیتی بیشتری برخوردار می گردند و لوگوی برندشان را برای نمایش بعنوان تصویر پروفایل اکانت شان ثبت می کنند و از ارسال کنندگان ایمیل جعلی متمایز می شوند.

تیک آبی در توییتر؛ تایید هویت یا منبع درآمد؟
بعد از خرید پلت فرم توییتر توسط ایلان ماسک بود که زمزمه ی پولی شدن قابلیت تیک آبی در توییتر عنوان شد. درنهایت این شبکه اجتماعی آغاز به حذف تیک های آبی که قبل از این به صورت مجانی به شخصیت ها و سازمان های مختلف عرضه شده بودند کرد. توییتر همینطور اعلام نمود که سرویس جدیدی به نام «توییتر بلو» بزودی راه اندازی می شود و قابلیت تیک آبی فقط به کاربرانی که توییتر بلو دارند تعلق می گیرد و از این پس تمام کاربران اگر مایل به دریافت تیک آبی هستند، باید به صورت ماهانه هزینه ی ۸ دلار سرویس آبی را پرداخت کنند.
سرانجام اول اردیبهشت ۱۴۰۲، ایلان ماسک مدیرعامل توییتر رسماً اعلام نمود که توییتر تیک های آبی قدیمی را حذف خواهدنمود که جنجال زیادی را در رسانه های اجتماعی به پا کرد.


استقبال سرد کاربران از تیک آبی پولی!
سرویس «توییتر بلو» که با قیمت ۸ دلار در ماه در دسترس کاربران قرار گرفته، از زمان راه اندازی تابحال مورد استقبال چندانی قرار نگرفته و موفق نبوده است. برپایه برآوردی که تراویس براون، برنامه نویس انجام داده و در سایت گیت هاب منتشر نموده، تابحال کمتر از ۶۰۰ هزار کاربر برای داشتن سرویس «توییتر بلو» هزینه پرداخت کرده اند.
از طرف دیگر، در ایام گذشته خیلی از کاربران توییتر، سرویس جدید «توییتر بلو» را بایکوت کرده و کمپین هایی برای بلاک کردن کاربرانی که با پرداخت هزینه، مبادرت به دریافت تیک آبی کرده بودند وجود داشته است.
تیک آبی برای جان باختگان باقی می ماند
این طور که بنظر می رسد ایلان ماسک مدیرعامل توییتر تصمیم گرفته تا باوجود اعلام های قبلی اش در خصوص این که توییتر تمام تیک های آبی مجانی اعطا شده را حذف می کند، تیک آبی صفحه های در ارتباط با سلبریتی ها یا افراد مشهور درگذشته را حفظ کند.
کوبی برایانت، بسکتبالیست مشهور آمریکایی، چادویک بوزمن بازیگر آمریکایی و مایکل جکسون، خواننده پاپ مشهور آمریکایی همچون افراد درگذشته سرشناسی هستند که در صفحه ی توییتر آنها همچنان نشان تیک آبی به چشم می خورد.


تیک آبی پولی در اینستاگرام و فیسبوک
بعد از پولی شدن قابلیت تیک آبی در توییتر، شرکت «متا» مالک رسانه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک هم اعلام نموده که اخیرا قابلیت تیک آبی پولی را برای کاربران آمریکایی فعال کرده است.
بنابر اعلام شرکت متا، هزینه ی دریافت تیک آبی برای کاربران نسخه وب ۱۱.۹۹ دلار ماهانه و برای کاربران نسخه موبایلی ۱۴.۹۹ دلار به صورت ماهانه خواهد بود.
کاربران اینستاگرام بعد از دریافت تیک آبی پولی، از قابلیت «امنیت ویژه» و کاربران فیسبوک هم بعد از دریافت تیک آبی پولی، دسترسی مستقیم به پشتیبانی مشتریان، استیکرهای انحصاری و صدستاره ی ماهانه برای پشتیبانی از تولیدکنندگان محتوا را در دسترس خواهند داشت.
متا همینطور اعلام نموده که داشتن حداقل سنی ۱۸ سال، شرط دریافت سرویس پولی تیک آبی در اینستاگرام و فیس بوک است.






زمان: 13:27:27
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 408
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل