نماد رونق فناوری در کرونا افول کرد

به گزارش بی بدیل پرداز، شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس (Clubhouse) پنج شنبه هفته جاری، اخراج نیمی از کارکنان خویش را اعلام نمود که چندان جای تعجب نداشت.
نماد رونق فناوری در کرونا افول کرد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، اگر در دوران پاندمی کووید ۱۹، نمادی برای رونق غیرمنطقی صنعت فناوری وجود داشت، آن نماد، کلاب هاوس است. با بسته شدن دنیای فیزیکی برای کسب و کار، مصرف کنندگان و همینطور سلبریتی ها، مدیران فناوری و سرمایه گذاران ریسک پذیر، به دنبال راه های دیگری برای گردهم آمدن و یافتن سرگرمی بودند.

در آن زمان، سرمایه هنوز ارزان و فراوان بود؛ زمان شبکه اجتماعی بزرگ بعدی رسیده بود، کلاب هاوس که به مردم اجازه می داد به بحث در رابطه با موضوع هایی نظیر موسیقی، فناوری، فشن، فناوری و فناوری بیشتر گوش کنند، درحال رشد و پیشرفت سریعی بود. شخصیت های معروفی نظیر ام سی هامر، اپرا وینفری و مارک زاکربرگ در کلاب هاوس حضور پیدا کردند.

در ژانویه سال ۲۰۲۱، شرکت سرمایه گذاری اندریسن هوروویتز، سرمایه گذاری در کلاب هاوس انجام داد که ارزش آن از ۱۰۰ میلیون دلار در اواسط سال ۲۰۲۰، به یک میلیارد دلار رسیده بود. ارزش کلاب هاوس سه ماه بعد با سرمایه گذاری شرکتهای دی اس تی گلوبال و تایگر گلوبال، به چهار میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. طبق آمار شرکت Data.ai، تا اواسط آوریل سال ۲۰۲۱، تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس، به ۱۴.۲ میلیون بار رسیده بود. اما رشد این شرکت قبل از آن که مدل درآمدی داشته باشد، روند یکنواختی پیدا کرد.

اما در اواخر سال ۲۰۲۱، رونق دوران کرونا رو به تحلیل گذاشت. اقتصادها بازگشایی شده و فدرال رزرو آمریکا اعلام نمود دوران نرخ های بهره نزدیک به صفر، بزودی پایان پیدا می کند. ارزش سهام فناوری درست مانند موج عظیم عرضه اولیه های عمومی که وارد بازار شدند، در نوامبر سال ۲۰۲۱ به اوج رسید. قیمت سهام شرکت هایی مانند زوم و پلوتون که برندگان دوران "در خانه بمانیم" بودند، سقوط کرد.

موفقیت کلاب هاوس هم به حدی سریع محو شد که وقتی روز پنج شنبه در وبلاگی اعلام نمود ۵۰ درصد از کارکنان خویش را اخراج می کند، به نظر رسید که شاید ماه ها قبل باید این کار را انجام می داد. دیویسون، یکی از موسسان کلاب هاوس اواخر سال ۲۰۲۱ به بلومبرگ اظهار داشته بود: ما اوایل سال، رشد بسیار سریعی داشتیم.

کلاب هاوس در پست روز پنج شنبه اعلام نمود کوچک سازی برای شروع باردیگر این شرکت که طبق اعلام لینکدین، بیشتر از ۲۰۰ کارمند دارد، ضروریست.

پل دیویسون و روهان ست، موسسان کلاب هاوس نوشتند: با بازگشایی جهان در دوران پساکرونا، پیدا کردن دوستان در کلاب هاوس و گذاشتن مکالمات طولانی در زندگی روزمره، برای خیلی از افراد دشوارتر شده است. این محصول برای یافتن نقش خود در جهان، باید متحول شود و این امر، مستلزم یک دوره تغییر است. با این وجود، موسسان کلاب هاوس تاکید نمودند که بعد از جذب صدها میلیون دلار در سال ۲۰۲۱، سرمایه کافی برای ادامه فعالیت دارند.

کلاب هاوس اعلام نمود حقوق و پوشش بیمه سلامت کارمندان اخراجی را تا پایان ماه آگوست پرداخت می کند و واگذاری سهام و فراهم کردن حمایت شغلی را سرعت می بخشد.

موسسان کلاب هاوس به نگرانی ها نسبت به آینده این پلت فرم پرداخته و نوشتند: برای کسانی که می مانند، می دانیم که این زمان برای شما هم دشوار است. نه تنها با افرادی که در کنارتان ساختید، خداحافظی می کنید، بلکه خیلی از شما نسبت به آینده احساس عدم اطمینان خواهید داشت. می خواهیم بدانید که ما این تغییر را انجام می دهیم تا اطمینان حاصل نماییم که آینده ما قوی است.

موسسان کلاب هاوس گفتند: روی کلاب هاوس ۲.۰ کار می نماییم تا راه بهتری برای همه ما برای شنیدن صدای دوستانمان و داشتن مکالمات معنادارتر و احساس ارتباط با افراد پیرامونمان باشد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، با این وجود، موفقیت آنها چندان محتمل نیست. شرکتهای اینترنتی باید ابتدا مخاطبان زیادی را جذب نماید و هنگامی که به مخاطبان انبوه دست پیدا کردند، می توانند از راه تلفیقی از تبلیغات، اشتراک یا کالاهای مجازی، به درآمدزایی از کاربرانشان مشغول شوند. اما اغلب اوقات، اپلیکیشن هایی که به موفقیت آنی دست پیدا کرده اند، به علت اینکه تازگی خویش را از دست می دهند یا پلت فرم های بزرگتر، نسخه مشابه آنها را عرضه می کنند، به سرعت از بین می روند. به هر حال، وقتی سر و صدا می خوابد، نیروی رشد به ندرت برمی گردد.





منبع:

زمان: 10:03:19
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 413
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل