آخرین آمار از تعداد کاربران پیامرسان های ایرانی

وزیر ارتباطات خبر داد:
بی بدیل پرداز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلان اینکه روزانه چک می نماییم که چند کاربر جدید به پلتفرم های داخلی اضافه می شود، ابراز امیدواری کرد این مسیر تا پیوستن همه مردم و استفاده از پیامرسان ها ادامه داشته باشد.
آخرین آمار از تعداد کاربران پیامرسان های ایرانی
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از فاز اول اتصال مقابل پیامرسان ها به یکدیگر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا، درباره ی تازه ترین آمار از تعداد کاربران پیامرسان های ایرانی باتوجه به فعال شدن قابلیت اینترکانکشن، اظهار داشت: برای مشاهده کردن اثر این توانایی، حداقل باید یک ماه بگذرد اما حالا آخرین آماری که داریم، تعداد کاربر فعال ماهانه پیامرسان ایتا، ۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک دفعه از آن بهره برده اند.
وی ادامه داد: پیامرسان بله، حدود ۱۶ و نیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ و نیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همین طور کاربر فعال روزانه آنها متفاوت می باشد اما چیزی که هر روز چک می کنم این است که روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلت فرم ها اضافه می شود و امیدواریم این مسیر تا پیوستن همه مردم عزیز و استفاده از پیامرسان ها ادامه داشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا قابلیت اینترکانکشن بر روی برخی پیامرسان ها ایجاد نشده است اظهار داشت: سایر پیامرسان ها در حال کار روی این مساله هستند و به سبب این که به هموطنان قول داده بودیم که این امکان تا پایان فروردین ایجاد می شود، چهار پیامرسان به این زمان رسیدند، ان شالله بقیه پیامرسان ها هم به مرور اضافه خواهند شد.
زارع پور افزود: در حال حاضر برخی پیامرسان ها نسخه وب این امکان را هم دارند و تلاشمان این است که کمترین زمان ممکن همه پیامرسان ها این امکان را ایجاد کنند و قدم بعدی هم طراحی بر روی برنامه است. قدم بزرگ اول ارسال پیام بود و در قدم های بعدی تشکیل گروه و کانال و فاز آخر تماس صوتی و تصویری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ی جزئیات مرکز تبادل پیام هم اشاره کرد: ما چیزی به نام مرکز تبادل پیام نداریم، بلکه یک پروتکل است که بوسیله آن پیامرسان ها به یکدیگر متصل می شوند که کاملا امن و استاندارد است. ما به عنوان رگولاتور و تنظیم گر حوزه این پروتکل ها را تدوین و به پیامرسان ها ارائه کردیم و بر روی اجرائی شدن آن نظارت داریم.

وی اظهار داشت: اگر کار کمی به عقب افتاد، بدین سبب بود که ما اصرار داشتیم رمز نگاری استانداردی بین پیامرسان ها ایجاد شود که این هم صورت گرفت. ما مجموعه ضوابط فعالیت سکوهای پیام رسانی را تدوین کردیم و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ گردیده اما متاسفانه به دلایلی تعلل شده بود. ما این را تهیه کردیم و در راه تصویب است و ضوابط فعالیت آنها را مشخص کرده است. برای حریم خصوصی قانون داریم، حتی فتوای رهبری هم داریم و بصورت چارچوب و قوانین سفت و سخت دراین زمینه وجود دارد. ان شاالله ضوابط فعالیتشان به زودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می شود و برمبنای آن پروانه می دهیم.

زارع پور اشاره کرد: ما تمام قد کنار پیامرسان های ایرانی ایستاده ایم و امکانات مختلف را در اختیار آنها قرار می دهیم تا خدمات مختلف را به مردم ارائه دهند. ما منابع لازم را در اختیار آنها قرار دادیم که بتوانند خدمات پایداری را به مردم ارائه دهند. این اقدام کار جدیدی است و هر کار جدیدی ممکنست در ابتدا اشتباهاتی داشته باشد.
وی درباره ی تعداد کسب و کارهای فعال در پیامرسان های داخلی اظهار داشت: ما رصد می نماییم که روز به روز به تعداد کاربران پیامرسان های داخلی افزوده می شود و قسمتی از آن کسب و کارهایی هستند که در حال انتقال هستند، آمار ترافیک شرکت ملی پست به عنوان یک شاخص نشان دهنده این است که روند فعالیت به حالت عادی بازگشته و آمار ترافیک پست نسبت به مرداد و شهریور بالا رفته است. آمار تراکنش های بانک مرکزی هم نشان میدهد که کاهشی وجود نداشته است.




منبع:

زمان: 10:40:46
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 433
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل