ویندوز 11 نامحبوب ماند!

به گزارش بی بدیل پرداز، گزارش جدید شرکت تحلیل وب ˮاستات کانترˮ در رابطه با میزان استفاده از ویندوز در کامپیوتر های شخصی تا مارس سال ۲۰۲۳، نشان داد ویندوز ۱۱ سهم ۲۰.۹۴ درصدی در این بازار دارد که در مقایسه با گزارش قبلی این شرکت، ۱.۸۱ درصد افزایش داشته است.
ویندوز 11 نامحبوب ماند!

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، تازه ترین نسخه سیستم عامل ویندوز بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از زمان انتشار آن، از هر پنج کامپیوتر، در یکی نصب شده است. جالب است که ویندوز ۱۰، نرخ رشد اندک ۰.۱۷ درصد را داشته و سهم ۷۳.۴۸ درصدی در بازار سیستم های عامل کامپیوتر شخصی دارد.

از سوی دیگر، ویندوز ۷ در مدت یک ماه، افت قابل توجهی را تجربه کرده و سهمش از ۹.۵۵ درصد، به ۳.۷۲ درصد رسیده است. این افت احتمالاً به سبب پایان مدت پشتیبانی مایکروسافت از این نسخه سیستم عامل در ژانویه سال ۲۰۲۳ بوده که سبب شده است کاربران، نسخه جدیدتر و به روزتری را خریداری کنند.

با وجود این آمار، رشد سهم بازار ویندوز ۱۱ چندان چشم گیر نبوده است. به ویژه هنگامی که با نرخ استفاده از ویندوز ۱۰ در یک سال و نیم نخست از زمان انتشار آن مقایسه می شود که به ۳۳ درصد رسیده بود. یکی از چالش های اصلی سیستم عامل ویندوز ۱۱، حداقل الزامات سخت افزاری آنست که به خیلی از کامپیوتر های قدیمی اجازه نمی دهد با این ویندوز کار کنند. به عنوان مثال، اگر کاربری پردازنده اینتل نسل هفتم دارد، امکان ارتقاء از ویندوز ۱۰، به ویندوز ۱۱ را ندارد.

مایکروسافت سخت تلاش می کند با گوش کردن دقیق به بازخورد کاربران، ویندوز ۱۱ را بهبود دهد و قابلیت هایی را برای پاسخگویی به نیاز آنها افزوده است. اما نظر عمومی این است که نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ همچنان کند خواهد بود و این مسئله، بیشتر مربوط به خرید کامپیوتر های جدید بوده و ارتباطی با بروزرسانی یارانه های قدیمی ندارد.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، شایان ذکر است که پاندمی COVID-۱۹ تاثیر قابل توجهی بر بازار کامپیوتر های شخصی داشت چونکه افراد برای دورکاری یا آموزش از راه دور، تصمیم گرفتند تجهیزات اداری خودرا ارتقاء داده یا کامپیوتر جدید خریداری کنند. این مساله احتمالاً به رشد استفاده از ویندوز ۱۰ کمک کرد چونکه خیلی از کاربران ترجیح دادند سیستم عامل آشنا و مطمئنی را در دوران نامعلوم، بهره گیرند.





منبع:

زمان: 17:16:16
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 342
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: آموزش , تجربه , سایت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل