تبدیل ضایعات میوه به مواد تصفیه کننده آب

بی بدیل پرداز: دستگاه های خورشیدی ابزاری هوشمندانه و ساده برای تصفیه آب کثیف یا شور هستند، اما با سرعت نسبتاً کندی کار می کنند، استفاده از ضایعات میوه می تواند سرعت این دستگاهها را افزایش دهد.
تبدیل ضایعات میوه به مواد تصفیه کننده آب

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از نیواطلس، ضایعات میوه عملکرد دستگاه های خورشیدی برای تصفیه آب را بهبود می بخشند، این در حالیست که ضایعات میوه به طور معمول دور ریخته می شوند.
دستگاه های مورد اشاره در ابتدایی ترین شکل خود، شامل صفحات خورشیدی نصب شده بر روی حوضچه ای از آب غیرقابل ‌نوشیدن هستند که در زیر یک پوشش شفاف قرار گرفته است. آب با گرم شدن توسط صفحات خورشیدی تبخیر و متراکم می شود. این تراکم به تهیه آب خالص و تمیز منجر می شود که در یک ظرف جداگانه برای نوشیدن جمع می شود.
به منظور گرم کردن آب کثیف / شور با سرعت بیشتر، دانشمندان موادی ساخته اند که روی سطح آب شناور می شوند و نور خورشید را به گرما تبدیل می کنند. این مواد تنوع زیادی داشته و به طور معمول از کربن ناشی از سوختن زغال سنگ به دست آمده اند.
محققان سنگاپوری با هدف یافتن جایگزینی کم هزینه تر و سازگار با محیط زیست که رایگان بوده و بسادگی دفع شود به سراغ ضایعات میوه و بطور خاص پوسته نارگیل، پوست پرتقال و پوست موز رفتند..
ضایعات میوه به مدت چند ساعت در دمای ۸۵۰ درجه سانتی گراد (۱۵۶۲ درجه فارنهایت) حرارت داده شد و با یک واکنش دهنده مولیبدن مخلوط شد. با انجام این کار، ضایعات به ورقه های کاربید مولیبدن دو بعدی که متعلق به خانواده ای از فلزات معروف به MXenes است، تبدیل شدند.
در جریان این آزمایش مواد به دست آمده از پوسته نارگیل بهترین عملکرد را داشتند، برای اینکه نور خورشید را با بازده ۹۴٪ به گرما تبدیل می کردند.


منبع:

زمان: 12:41:32
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 331
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: دستگاه , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل