بهره برداری از ۱۵۹ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خوزستان

به گزارش بی بدیل پرداز، خوزستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از بهره برداری از ۱۵۹ پروژه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اطلاع داد.
بهره برداری از ۱۵۹ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خوزستان

علی صالح نساج در آئین بهره برداری از پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در اهواز اظهار نمود: به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از ۲۸ سایت تلفن همراه روستایی و توسعه شبکه فیبر نوری از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (uso) و دیگر پروژه های زیرساختی و مخابراتی که در مجموع ۱۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۸۰ میلیاردریال بودند بهره برداری شد.

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: این پروژه ها با هدف عرضه خدمات ارتباطی مطلوب و باکیفیت به مردم استان خوزستان توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت استان، شرکت مخابرات منطقه خوزستان و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در استان با اعتباری بالغ بر ۲۱۸۰ میلیاردریال اجرا شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اظهار داشت: در جهت توسعه ارتباطی روستاها و استفاده از اینترنت پرسرعت از راه طرح خدمات عام اجبار (uso) ساکنان روستاهای ۱۳ شهرستان اهواز، شوشتر، مسجدسلیمان، باغملک، بهبهان، ایذه، رامهرمز، کارون، هندیجان، امیدیه، شادگان، اندیمشک و اندیکا به خدمات تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

صالح نساج اظهار داشت: به منظور اجرای پروژه توسعه زیرساخت های ارتباطی و شبکه فیبر نوری روستایی، توسط مخابرات منطقه خوزستان ۴۲ کیلومتر فیبر نوری از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (uso) و جهت ارتقای تکنولوژی و افزایش پهنای باند سایت ها در شهرستان لالی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با نصب و راه اندازی ۳۶ سایت جدید تلفن همراه و ارتقاء ۱۸سایت ارتباطی شهری به تکنولوژی ۳G و ۴G و همینطور ۱۲ سایت ارتباطی شهری به تکنولوژی ۵G توسط اپراتورهای اول و دوم، مردم استان از نعمت پوشش ارتباطی و فناوری اطلاعات مطلوب بهره مند شده اند.

صالح نساج همینطور عملیات بهسازی و نوسازی و کاهش مصرف انرژی ساختمان های فنی، ایمن سازی مسیرهای فیبر نوری، ارتقاء ایمنی مراکز و ایستگاه ها، بهینه سازی سیستم های نیرو و سیستم های انتقال شرکت ارتباطات زیرساخت و توسعه ۷۲۰۰ پورت مشترکین تلفن ثابت و باند پهن، توسعه کافوی نوری و شبکه انتقال و ۵۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری توسط شرکت مخابرات منطقه خوزستان را از دیگر دستاورهای استان در قسمت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان نمود.

همچنین احمد موالی زاده معاون استاندار خوزستان در این مراسم ضمن اشاره به دستاوردهای بخش ICT در استان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بعنوان یک وزارت پیشرو و فاقد رکود و سکون دانست و اضافه کرد: در حوزه اشتغال، این وزارت خانه از بسترسازان ایجاد اشتغال پایدار می باشد و پیاده سازی دولت هوشمند که مورد تاکید ریاست جمهوری است در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با جدیت پیگیری شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای اصول پدافند غیرعامل در مواقع پیش از وقوع بحران را از اساسی ترین پیوست های پروژه های ارتباطی و فناوری اطلاعات دانست.




زمان: 13:42:06
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 511
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل