اخطار زلزله در اندروید گوگل چگونه فعال می شود؟

به گزارش بی بدیل پرداز، حدود دو ماه پیش زلزله ای به قدرت ۵.۱ ریشتر نزدیک سن خوزه کالیفرنیا به وقوع پیوست اما ساکنان منطقه خلیج سانفرانسیسکو قبل از وقوع این زمین لرزه، از آن آگاه شده بودند.
اخطار زلزله در اندروید گوگل چگونه فعال می شود؟

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از دیجیتال ترندز، خیلی از کاربران اندروید در توییتر اعلام نمودند قبل از کاربران iOS، اخطار زلزله را دریافت کرده اند که مبحث قابل توجهی شمرده می شود.

گوگل در سال ۲۰۲۰ با همکاری سازمان زمین شناسی آمریکا و دفتر خدمات اضطراری فرماندار کالیفرنیا، طراحی سیستمی را شروع کرد که اخطار زلزله را به ساکنان کالیفرنیا که تلفن اندرویدی دارد، ارسال می کند. این سیستم با بهره گیری از سیستم اخطار ShakeAlert طراحی شده که به تلفنهای اندرویدی اجازه می دهد با شناسایی زلزله، به دستگاههای لرزه نگار کوچکی تبدیل گشته و چند ثانیه قبل از وقوع زمین لرزه، به کاربران اخطار داده و به آنها فرصت بدهند در مکان امنی پناه بگیرند.

پس از اینکه کاربران اندروید گزارش کردند اخطار زلزله را پنج تا ۱۰ ثانیه قبل از آغاز زمین لرزه دریافت نمودند، معلوم شد سیستم اخطار زلزله گوگل نسبتا موفق از آب درآمده است. دیوید برک، نایب رییس مهندسی گوگل در توییتر یک تصویر متحرک از منطقه خلیج سانفرانسیسکو را ارسال کرد که نشان می داد تلفنهای اندرویدی قبل از زلزله، روشن شده اند.

کاربران اندروید که در کشور یا منطقه زلزله خیز مانند کالیفرنیا، ژاپن، هائیتی یا حتی فیلیپین زندگی می کنند و می خواهند اخطار زلزله از راه گوشی دریافت نمایند، می توانند گزینه اخطار زلزله گوگل (ShakeAlert) را فعال کنند که در همه گوشی های اندرویدی وجود دارد. همینطور برای ایمنی بیشتر می توانند اپلیکیشنهایی مانند MyShake یا Earthquake Alert را دانلود و نصب کنند.

برنامه ShakeAlert گوگل در گوشی های اندرویدی، از پیش نصب شده و در کالیفرنیا، اورگون و واشنگتن و شماری از کشورهای دیگر کار می کند. این سیستم از شبکه ای از ۱۶۵۷ سنسور برای تشخیص زمین لرزه و تحلیل اطلاعاتی که قدرت و محل وقوع زلزله را نشان می دهد، استفاده می نماید. سپس سیگنالی به سیستم زمین لرزه اندروید ارسال می کند که هشدارهای مستقیمی را به گوشی های اندرویدی ارسال می کند.

اندروید دو نوع اخطار زلزله ارسال می کند اما هر دو برای زلزله با قدرت ۴.۵ ریشتر یا بیشتر استفاده می شوند. اخطار "مطلع باشید" در رابطه با زمین لرزه کوچک، اطلاع داده و کاربران با زدن روی گزینه اعلان، می توانند اطلاعات بیشتری دریافت نمایند اما اخطار "اقدام کنید"، حتی در صورت فعال بودن تنظیمات "مزاحم نشوید" (Do Not Disturb)، صدای بلندی را پخش می کند تا توجه کاربر را جلب نماید و سفارش می کند فورا در جای امنی پناه بگیرد.

برای فعال شدن گزینه اخطار زلزله در اندروید، دستورالعمل ساده ای وجود دارد. کاربران اندروید تنها کافی است که به قسمت تنظیمات گوشی رفته و از تَب ایمنی و اضطراری، (Safety and Emergencies)، اخطار زلزله گوگل را فعال کنند.




زمان: 12:36:39
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 592
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل