اعطای بیشتر از ۱۰ نوع تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش دانشگاه امیركبیر خبر داد؛
به گزارش بی بدیل پرداز، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشتر از ۱۰ نوع تسهیلات را به شرکتهای دانش بنیان عرضه می کند.
اعطای بیشتر از ۱۰ نوع تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هدی عابدی در رابطه با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری پارک علم و فناوری و کارگزاری صندوق نوآوری و شکوفایی درصدد برآمده تا خدماتی را به شرکتهای دانش بنیان ارائه نماید.
وی ضمن اشاره به تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: انواع تسهیلاتی که این صندوق به شرکتهای دانش بنیان عرضه می کند شامل «نمونه سازی (تا سقف۵ میلیارد ریال)»، «سرمایه در گردش( تا سقف ۱۰ میلیارد ریال)»، «قبل از تولید صنعتی ( تا سقف ۲۰ میلیارد ریال)»، «لیزینگ و استصناع ( تا سقف ۲۰ میلیارد ریال)»، «تسهیلات جعاله» می شود.
به گفته عابدی همینطور «صدور انواع ضمانت نامه»، «ضمانت نامه پیش پرداخت»، «ضمانت نامه حسن انجام کار»، «ضمانت نامه شرکت در مناقصه»، «ضمانت نامه حسن انجام تعهدات» سایر خدمات صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر به حساب می آید.
وی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به منظور مدیریت وجوه اداره شده نهادها و سازمان های دولتی، عمومی و خصوصی که بودجه هایی در حوزه های فناوری و نوآوری در اختیار دارد، می تواند عاملیت اجرایی این منابع مالی به عهده گرفته و به منظور پیشرفت و توسعه در راه فناوری و نوآوری کشور، خدمات ارائه نماید.
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد یکی از تسهیلات این صندوق اظهار داشت: تأمین سرمایه در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری خطر پذیر (VC) برای شرکت ها و کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) و کارآفرین و عمدتا دانش بنیان را که مستعد جهش و رشد ارزش هستند در قسمت سرمایه گذاری خطر پذیر این صندوق مورد حمایت قرار می دهد.
وی افزود: از طرفی بر مبنای ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه و ماده ۴۵ برنامه چهارم توسعه اقتصادی، صندوق ها می تواند در جهت رفع نیازهای پژوهشی و فناوری های مورد نظر دستگاههای اجرایی، و حمایت های مالی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی بعنوان عامل مالی آن مجموعه عمل کند.
عابدی تصریح کرد: همینطور تخصیص بهینه منابع مدیریت شده در کشور برای نیل به اهداف فناورانه و در حوزه پژوهش و فناوری این فرصت را فراهم نموده تا صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر مسیر توسعه با کاهش بروکراسی اداری، تسریع در اجرای برنامه ها، عرضه خدمات مالی و اعتباری باکیفیت بالاتر، پیاده سازی مدلهای متنوع حمایتی به دستگاههای اجرایی ارائه نماید.

زمان: 09:10:20
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 371
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: پیشرفت , تولید , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل