۴۰ گیگابایت اینترنت مجانی فعال شد

برای اقشار كم برخوردار
به گزارش بی بدیل پرداز، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از فعال سازی بسته ۴۰ گیگابایتی اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر اطلاع داد.
۴۰ گیگابایت اینترنت مجانی فعال شد
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، یکی از وعده های دولت سیزدهم تسهیل در کسب وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت بود، به شکلی که رئیس جمهوری وعده اینترنت مجانی برای اقشار ضعیف و با سرعت بالا را داده بود و وزیر ارتباطات هم یکی از برنامه هایش را رساندن فیبر نوری به تک تک خانه های مردم، اجرای پروژه فیبر در منزل و سرعت های چند گیگی اینترنت اعلام نمود.
از طرفی در حالیکه در ماه های گذشته، اپراتورهای همراه و ثابت، بسته های اینترنتی که پیش از این عرضه می شد را تغییر دادند و با اینکه در قالب مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات، مبادرت به افزایش تعرفه ها کردند، صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام نمود که وزارت خانه به دنبال برنامه ای برای جبران افزایش قیمت برای اقشار کم برخوردار می باشد که بعد از آن عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تخصیص یارانه اینترنت به اقشار ضعیف اطلاع داد.
وی همینطور در رابطه با مدت زمان استفاده از بسته ها، توضیح داد که این بسته ها دائمی است، البته بسته ها چهار ماهه بوده، اما به صورت دائمی هر چهار ماه یک مرتبه برقرار می شود و می توانند از آن استفاده نمایند.
در این راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز اعلام نمود تابحال ۷۵۸ هزار و ۵۶۲ سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه بگیر از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت مجانی ثبت نام کرده اند. بر طبق این گزارش، ۱۰۲ هزار و ۹۰۳ سرپرست خانوار از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای ثبت نام اینترنت مجانی اقدام نموده و ۶۵۵ هزار و ۶۵۹ نفر هم از راه بستر کد ussd ثبت نام کرده اند. همینطور ۱۰ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۱۰ استعلام از راه بستر کد USSD انجام شده است.
با بیان وزارت ارتباطات سرپرستان خانواری که در سه دهک کم درآمد یارانه بگیران هستند تا آخر هفته جاری می توانند با رفتن به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت مجانی ثبت نام کنند.
دراین راستا، به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امروز مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- از فعال سازی بسته اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر در کشور اطلاع داد و اظهار داشت: به دنبال تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته اینترنت مجانی برای اقشار کم برخوردار، اطلاعات مشمولینی که در بازه زمانی تعیین شده از راه سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا کد دستوری #۱۲۳۴*۴* ثبت نام کرده اند، بعد از صحت سنجی شماره ها از جانب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از راه سازمان فناوری اطلاعات به رگولاتوری اعلام شده است.
وی ضمن اشاره به این که صرفاً سرپرستان خانوارهای سه دهک اول مشمول این بسته ها می شوند، تصریح کرد: هم اکنون کد ملی و شماره تلفن همراه اعلام شده حدود ۹۴۴ هزار نفر از سرپرستان خانوارها که مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه شاتل موبایل، های وب، آپتل، سامان تل و منطقه آزاد کیش هستند به این اپراتورها اعلام شده و برای سیمکارت این دسته از مشمولان که مشکلی برای فعال سازی بسته (مانند قطعی سیمکارت به علت بدهی یا مسدودی...) نداشته اند، بسته اینترنت برایشان فعال شده و پیامک فعال سازی ارسال شده است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: این بسته سالانه اینترنت ۴۰ گیگابایتی است که ۳۰ گیگابایت آن جهت استفاده از سایت های منتخب و ۱۰ گیگابایت آن جهت استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده و با هدف پشتیبانی از اقشار کم برخوردار و در چارچوب مسئولیت اجتماعی اپراتور اجرایی می شود.
حقی اظهار نمود: متقاضیانی که ثبت نام آنها از راه سامانه خدمات دولت هوشمند یا کدهای دستوری موفقیت آمیز بوده و این بسته برای آنها فعال نشده است می توانند با مراکز تماس اپراتور خود تماس گرفته و وضعیت فعال سازی بسته اینترنت خویش را جویا شوند. در صورت عدم دریافت پاسخ با رفتن به نشانی https: //195.cra.ir درخواست خویش را ثبت کنند تا رسیدگی شود.
فهرست مراکز تماس اپراتورها به شرح زیر است:






منبع:

زمان: 22:14:05
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 513
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل