امروز فروش رمزارز سودآورترین روش کلاهبرداری است

معاون پلیس فتا:
به گزارش بی بدیل پرداز معاون اجتماعی پلیس فتا سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز را در شرایط فعلی بسیار ریسک پذیر توصیف کرد.
امروز فروش رمزارز سودآورترین روش کلاهبرداری است
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی ضمن اشاره به برخی اقدامات مجرمانه و بخصوص کلاهبرداری از شهروندان در حوزه ارزهای دیجیتالی اظهارکرد: پس از اقدامات پیشگیرانه در زمینه شرط بندی و قمار، دسترسی مجرمان به درگاه های اینترنتی کاهش پیدا کرد و آگاهی مردم اضافه گردید که در این شرایط جرایم در این حوزه کاهش پیدا کرد. اما باید بدانیم که جرم هیچ گاه تمام نمی گردد و آن دسته از مجرمانی که دانشی بالا دارند، بسیار اتوکشیده و شیک و خوش تیپ و خوش صحبت هستند.

وی افزود: امروز هم سودآورترین روش کلاهبرداری فروش رمز ارز است؛ چون این حوزه و استخراج و واگذاری آن هنوز تابع مقررات و قوانین خاصی نیست و فقط یکسری از صرافی ها مقداری رمز ارز در اختیار تجار قرار می دهند تا واردات صورت گیرد.

۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از مردم ایران درحال استخراج رمز ارز هستند
معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه بسیاری کشورها پول را از مبادلات مالی خارج کرده اند، افزود: ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از مردم ما درحال استخراج رمز ارز هستند. تا این جای کار هم ما به قانونی شدن اصرار داشتیم. تمام تبلیغات هم بدین صورت است که صرافی ها خویش را مجریِ خارجی ها نشان می دهند و در واقع به مردم خالی فروشی می کنند. در حالیکه باید یک پول در اختیارشان باشد تا به مردم اختصاص دهند ولی این ها خالی فروشی می کنند.

وی اضافه کرد: این بازار سودآور است ولی نه در کشور ما و فقط کسانی سود می کنند که هوش مصنوعی را به کار می گیرند. این ها مردم را ترغیب کرده که پول بیشتری وارد میدان کنند و فقط به مشتری اعتبار می دهند. ولی سایت های داخلی به مردم اجازه انتقال اعتبار را نمی دهند، چون خالی فروشی کرده و این اعتبار دروغین است و نمی توان در بازارهای جهانی از آن بهره گرفت.

پاشایی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، همینطور از شناسایی گوشیهای مردم توسط متقلبان سخن گفت و اضافه کرد: افراد سودجو با هک کردن کیف پول مردم، آنرا خالی و سرقت می کنند. همینطور امکان دارد یک سرمایه گذار فوت کند و خانواده او هم هیچ راه اثباتی برای دریافت رمز ارز او ندارند. بنابراین سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز در شرایط فعلی در کشورمان بسیار ریسک پذیر است.
در همین زمینه بخوانید:
دستگیری ابر کلاهبردار ارزهای دیجیتالی در تهران
هشدار پلیس فتا درباره حفاظت از رمز ارزها
کلاهبرداری ۷ میلیاردی در پوشش خرید ارز دیجیتال


معاون اجتماعی پلیس فتا در عین حال از قوانینی اطلاع داد که درحال عرضه رمز ارز ملی است و اظهار داشت: در ایران پرداخت رمز ارز برای اجناس و کالا و خدمات ممنوع و جرم است.




منبع:

زمان: 11:16:21
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 509
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل