افزایش قیمت های بسته های اینترنتی منوط به افزایش کیفیت است

وزیر ارتباطات تاكید كرد
به گزارش بی بدیل پرداز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به این که ما به دنبال سود اپراتورها نیستیم اظهار داشت: افزایش قیمت اینترنت منوط به افزایش کیفیت است و ما با هرگونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نباشد مخالفیم.
افزایش قیمت های بسته های اینترنتی منوط به افزایش کیفیت است
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی که شب گذشته پخش گردید، ضمن اشاره به نقش مهم ارتباطات ثابت اظهار نمود: در همه جای دنیا بار اصلی شبکه و اینترنت بر دوش ارتباطات ثابت است، اما در کشور ما در این عرصه به علل متعدد سرمایه گذاری درستی انجام نشده است، ازاین رو بار بر دوش اینترنت همراه می باشد و بنابراین کیفیت لازم را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بستر فیبرنوری را در کشور توسعه دهیم. توسعه اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری تکنولوژی دهه های آینده است.
زارع پور اظهار داشت: اعتقاد داریم نسخه شفا بخش حل مشکلات شبکه ای و اینترنت کشور توسعه ارتباطات ثابت است.
وی با اشاره به اینکه به سه میلیون کیلومتر فیبر نوری احتیاج داریم خاطرنشان کرد: بسته حمایتی برای اپراتورهایی که در این عرصه کار کنند آماده کرده ایم و اجازه داده ایم که اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه خدمات ورود پیدا کنند.
زارع پور اضافه کرد: دولت از محل سهم خود از درآمد اپراتورهای مخابراتی تمهیداتی را پیشبینی کرده است، حدود ۵ درصد از درآمد اپراتور مقرر است با نظارت وزارت ارتباطات صرف توسعه ارتباطات ثابت شود.
وی ضمن اشاره به دریافت سه درصد از درآمد اپراتورها توسط دولت افزود: سه درصد از درآمد اپراتورهای ثابت را بعنوان حق السهم دولت دریافت می نماییم اما اپراتوری که پورت فیبر نوری روشن در منازل مردم ببرد این سه درصد را به مدت پنج سال از او دریافت نمی نماییم.
وزیر ارتباطات اضافه کرد: نخستین قدم را در اسفند ماه برداشتیم که بیشتر از ۵۰۰ هزار پورت فیبر نوری آماده شد. تابحال یک و چهار دهم میلیون پورت فیبر نوری مبتنی بر فیبر نوری راه اندازی شده که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار اف تی تی اچ و ۲۰۰، ۳۰۰ هزار وی دی اس ال است و تمام این فعالیت ها در سامانه ای قابل مشاهده می باشد.
تشکیل جلسات هفتگی شبکه ملی اطلاعات
زارع پور تصریح کرد: اعتقاد داریم که اگر بخواهیم از فناوری اطلاعات که یک فناوری راهبردی و تمدن ساز است، حداکثر استفاده را انجام دهیم، بستر آن یک شبکه پرسرعت است.
وی درباره شبکه ملی اطلاعات بیان نمود: شبکه ملی اطلاعات شبکه ای پرسرعت باکیفیت و امن است که همه خدمات لازم در آن به مردم ارائه می شود و بنده مسئول اجرایی شبکه ملی اطلاعات هستم.
وی ادامه داد: برای شبکه ملی اطلاعات شورایی با حضور همه معاونان در وزارت خانه تشکیل شده است و هر هفته جلسات پیگیری آن برگزار می گردد. همه امکانات بسیج شده تا یک شبکه پرسرعت و امن برای مردم داشته باشیم.
دولت را تبدیل به یک آیکون در گوشیها می کنیم
زارع پور تصریح کرد: در حوزه خدمات هم زیرساخت های خوبی برداشته شده و دولت می خواهد دولت را تبدیل به یک آیکون در گوشیها کند و در تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کلیه دستگاههای اجرایی مکلف شدند پنجره واحد خدمات خویش را راه اندازی کنند و ما در وزارت ارتباطات هم مکلف شدیم پنجره واحد ملی خدمات را راه اندازی نماییم. همه دستگاههای اجرایی مکلف شدند که تا شهریور ماه پنجره واحد و خدمات خویش را راه اندازی کنند و ما هم مکلف شدیم تا دیماه پنجره ملی خدمات را راه اندازی نماییم.
وی بیان نمود: سال قبل پنجره واحد مجوزها انجام شد، همه دستگاه ها مکلف شدند که به جای این که ده ها سامانه داشته باشند برای هر کاری یک آدرس داشته باشند.
افزایش قیمت منوط به افزایش کیفیت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در حوزه ارتباطات دولت بخشی از ارتباطات را به بخش خصوصی واگذار کرده است، لایه اول در اختیار بخش خصوصی است ما بعنوان حاکمیت تنظیم گر این حوزه هستیم و باید منابع لازم را برای آنها فراهم نماییم که بتوانند عرضه خدمات کنند.
وی بیان نمود: منابع در حوزه ارتباطات همراه فرکانس است، وزارت ارتباطات باید فرکانس های لازم را در اختیار قرار دهد، در گذشته فرکانس هایی که واگذار شده بود که الان اشباع شده است.
وی ادامه داد: سال قبل فرکانس ۲۳۰۰ را واگذار کردیم برای فعال کردن فرکانس جدید احتیاج به تجهیزات است و اپراتورها جهت استفاده از آن احتیاج به منابع مالی دارند.
مخالف افزایش هزینه بدون افزایش کیفیت هستیم
وی درباره بسته های اینترنتی خاطرنشان کرد: اپراتورها معتقدند که با عنایت به افزایش تورم، زیاد شدن دستمزدها و افزایش هزینه نگهداری تجهیزات، تعرفه ها همچنان ثابت باقی مانده است ازاین رو برای توسعه احتیاج به افزایش سرمایه داریم.
وی درباره بسته های جدیدی که از جانب اپراتورها پیشنهاد شده است اضافه کرد: افزایش قیمت ها باید منوط به افزایش کیفت شبکه باشد و وزارت ارتباطات با هر گونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نباشد مخالف است. ما به دنبال سود اپراتورها نیستیم خط قرمز ما کیفیت شبکه است.
بومی سازی ساخت و تعمیر فیبرهای دریایی
وزیر ارتباطات درباره توانمندی ساخت و تعمیر فیبرها در زیر دریا هم توضیح داد: بومی سازی تجهیزات شبکه و خدمات شروع شده است و به توانمندی ساخت و تعمیر فیبرهای زیردریایی دست یافته ایم و در این حوزه قراردادهای بین المللی با کشورهای منطقه منعقد کردیم.
وی درباره هوش مصنوعی هم خاطرنشان کرد: در هوش مصنوعی قدم های خوبی برداشته شده است و باید به سمت حکمرانی داده ها مبتنی بر هوش مصنوعی حرکت نماییم.
تبدیل شدن به هاب منطقه
زارع پورتاکید کرد: یکی از دستاوردهای ما تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به هاب ترانزیت ترافیک است که در این حوزه قدم های بسیار بزرگی برداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: در این زمان ۵۰ درصد به ترانزیت ترافیکی کشور اضافه کردیم و کار بسیار سنگین بین المللی صورت گرفت.
تثبیت لایه لئو
وزیر ارتباطات درباره فناوری فضایی هم خاطرنشان کرد: در این عرصه ظرفیتهای خوبی داریم و راهبرد ما استفاده حداکثری از فناوری فضایی برای حل مشکلات است. در شورایعالی فضایی که در آذر ماه با حضور رئیس جمهور تشکیل شد تثبیت لایه لئو مصوب شد.
وی افزود: ایران جز ۱۰ کشوری است که دارای ماهواره و پرتابگر بومی است و نخستین ماهواره با پرتابگر بومی در اسفندماه با موفقیت پرتاب شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: هدفمان در بحث فضا این است که اولا در این عرصه مستقل شویم و بتوانیم در لایه های مختلف جو با موفقیت ماهواره هایمان را در مدار قرار دهیم.
وی ادامه داد: در حوزه کابردی سازی صنعت فضایی تلاش می نماییم بتوانیم از اطلاعات و داده های فضایی برای حل مشکلات مردم استفاده نماییم.
راه اندازی سامانه نظارت مردمی
وزیر ارتباطات درباره نظارت مردم به عملکرد دستگاه ها هم اظهار داشت: فضای مجازی فرصتی برای نظارت مردم برعملکرد دستگاه هاست، بعد از دستور رئیس جمهور در خصوص لزوم نظارت مردمی بر دستگاه ها سازمان فناوری اطلاعات را مکلف کردیم تا در هفته دولت سامانه نظارت مردمی راه اندازی شود و مردم به صورت انلاین درباره کیفیت ارائه خدمات دستگاه ها نظر دهند.
زارع پور درباره عملکرد شرکت ملی پست هم توضیح داد: به دنبال هوشمندسازی کل چرخه پستی کشور هستیم تا سرعت کار افزایش یابد.



زمان: 17:30:57
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 583
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل