جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت

وزیر نفت مطرح كرد؛
به گزارش بی بدیل پرداز وزیر نفت با تاکید بر این که کسی حق خرید خارجی در زمینه نفت را ندارد، اظهار داشت: جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت می باشد.
جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از جهاددانشگاهی، نشست مشترک جواد اوجی وزیر نفت و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی باهدف بررسی آخرین وضعیت قراردادهای طرفین و بهره گیری از ظرفیت های جهاددانشگاهی در پروژه های دانش بنیان صنعت نفت در دفتر وزیر نفت اجرا شد.
جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت
جواد اوجی وزیر نفت در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های این نهاد باید از آنها بهره برد و کسی حق خرید خارجی و تجهیزاتی که در داخل توان تامین آنست را ندارد و جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات داخلی است.
اوجی با اشاره به شعار سال و بیان این که هم ما و هم شما باید در تحقق شعار سال بکوشیم اظهار داشت: همه مدیران وزارت نفت اعتقاد به بحث خودکفایی و ساخت داخل دارند و باتوجه به ظرفیتی که جهاددانشگاهی دارد و قراردادهای خوبی که با این وزارتخانه منعقد کرده است، آماده حمایت و توسعه همکاری ها با این نهاد هستیم.
وی افزود: باوجود آشنایی کامل جهاددانشگاهی با مباحث دانش بنیان در زمینه نفت و گاز، ما پای کار هستیم و آماده ایم هرجایی که این نهاد احساس می کند می تواند نیازهای صنعت نفت را خصوصاً در حوزه هایی که واردات انجام می شود، برآورده کند از آنها حمایت نماییم.
وزیر نفت در این رابطه به مشکل کشور در حوزه دکل های دریایی اشاره نمود و اظهار داشت: از جهاددانشگاهی درخواست داریم که برای تامین این دکل ها اقدام نماید. با ورود جهاددانشگاهی به این حوزه امیدواریم نخستین دکل دریایی در کشور ساخته شود و وزارت نفت همه جانبه حمایت می کند.
وی همین طور از مسئولان جهاددانشگاهی خواست تا پیشنهادات جدید دانش بنیان خودرا در حوزه های موردنیاز صنعت نفت به این وزارتخانه اعلام کنند.
آمادگی جهاددانشگاهی برای ساخت دکل های دریایی
حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی نیز در این جلسه مشترک با استقبال از حمایت وزیر نفت از توانمندی های جهاددانشگاهی اظهار داشت: تلاش ما این است که در این نهاد با انجام کار خوب این حمایت ها جبران شود.
طیبی افزود: در کشور ما هر جا موفق بوده ایم، مدیران این ریسک معقول را در پشتیبانی از تولید داخل انجام داده اند و ما نیز در جهاددانشگاهی تلاش نموده ایم به ریسک آنها باکار خوب پاسخ دهیم.
وی در ادامه پیرامون پیشنهاد وزیر نفت در ارتباط با ورود جهاددانشگاهی در زمینه طراحی و ساخت دکل های دریایی اظهار داشت: دراین زمینه آمادگی لازم برای شکل گیری یک همکاری منسجم با وزارت نفت را در امتداد استفاده از ظرفیت های موجود داریم.
رئیس جهاددانشگاهی همین طور در این جلسه مشترک به مشکل تامین منابع مالی و تحریم ها اشاره نمود و از آنها بعنوان موانعی نام برد که پروژه های تولید داخل را طولانی تر می کند.



منبع:

زمان: 09:15:27
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 474
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تولید , سئو , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل