شکایت از ایلان ماسک برای تاخیر در افشای سهام توییتر

یک سهامدار شرکت توییتر از ایلان ماسک به علت تاخیر در افشای خرید بیشتر از پنج درصد سهام توییتر که سبب شد قیمت سهام این شرکت پایین بماند، شکایت نمود.
شکایت از ایلان ماسک برای تاخیر در افشای سهام توییتر

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، مارک بین راسلا از ایلان ماسک برای تقلب در اوراق بهادار در دادگاه فدرال منهتن شکایت نمود. وی به دنبال آن است که نماینده گروهی از سرمایه گذاران باشد که سهام توییتر را از ۲۴ مارس تا اول آوریل فروختند.

این سهامدار توییتر مدعی است تاخیر ایلان ماسک در افشای خرید سهام توییتر به سرمایه گذاران دیگر ضرر زده و حدود ۱۴۳ میلیون دلار به نفع ایلان ماسک تمام شده است.

تحت قوانین سهام، ماسک باید ظرف مدت ۱۰ روز پس از خرید پنج درصد یا بیشتر از سهام توییتر، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کند. اما ماسک اسناد مربوط در کمیسیون بورس و اوراق بهادار را تا چهارم آوریل یا ۱۱ روز بعد از این خرید تنظیم نکرد و تا آن زمان ماسک بیشتر از ۹ درصد سهام این شرکت رسانه اجتماعی را خریداری کرد و به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد.

مارک بین راسلا در شکایتش اعلام نموده که ماسک با عدم اطلاع بموقع خرید سهام به رگولاتورهای فدرال، موفق شده است سهام توییتر را به قیمت ارزانتری خریداری کند.

طبق این شکایت، ماسک اظهارنامه های گمراه کننده و نادرستی داشته و به سرمایه گذاران اعلام نکرده که پنج درصد سهام توییتر را خریداری نموده است.

بر اساس گزارش وبسایت ان پی آر، این شکایت جدید ترین حاشیه در ارتباط با توییتر و ماسک است که کمتر از یک هفته بعد از علنی کردن خرید سهام توییتر، هفته جاری اعلام نمود وارد هیات مدیره این شرکت نخواهد شد.





منبع:

زمان: 13:16:54
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 526
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: توییتر , سایت , شركت , قوانین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل