مهلت یک ماهه واتساپ برای رفع نگرانی اتحادیه اروپا

بی بدیل پرداز: کمیسیون اروپا در پی شکایت گروه های مصرف کننده اعلام نمود واتساپ تا اختتام فوریه مهلت یافت تا درباره تغییرات انجام شده در سیاست حریم خصوصی این سرویس پیام رسانی و منطبق بودن آن با قوانین پشتیبانی از مصرف کننده اتحادیه اروپا توضیح دهد.
مهلت یک ماهه واتساپ برای رفع نگرانی اتحادیه اروپا

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، سازمان مصرف کننده اروپایی و هشت عضو این سازمان به کمیسیون اروپا و شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده شکایت برده و اعلام نمودند واتساپ به شکل غیرمنصفانه کاربران را برای پذیرش سیاست حریم خصوصی خود و موافقت با اشتراک گذاری قسمتی از اطلاعات آنها با مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) و سایر شرکتهای این گروه تحت فشار قرار داده است.

دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار نمود: در این نگرانیها سهیم است و از واتساپ خواست درباره سیاستش روشنگری کرده و مشخص نماید آیا این سیاست منطبق با قانون پشتیبانی از مصرف کننده اروپاست یا خیر. در بیانیه کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا آمده است: واتساپ تا اختتام فوریه مهلت دارد تا با تعهدات محکم درباره نحوه رسیدگی به نگرانیهای مذکور مراجعه کند.

این مسئله که آیا واتساپ اطلاعات کافی درباره شرایط جدید استفاده از سرویس فراهم می آورد و آیا منصفانه است که اطلاعیه های واتساپ (نوتیفیکیشنها) موجب می شوند کاربران سیاست حریم خصوصی جدید را قبول کنند، همچون موارد مورد نگرانی است.

کمیسیون اروپا همین طور اعلام نمود نگران مبادله اطلاعات شخصی کاربران بین واتساپ و گروه های شخص ثالث یا سایر شرکتهای مِتا پلتفرمز است.

کاربران واتساپ در ژانویه درباره بروزرسانی شرایط استفاده از سرویس این پیامرسان اعتراض کرده بودند و بسیاری معتقد بودند این بروزرسانی به اشتراک گذاری اطلاعات با فیسبوک منتهی می شود که حالا "مِتا" نامیده می شود. خیلی از کاربران تصور کردند مخالفت با شرایط جدید استفاده از سرویس به مسدود شدن حساب کاربری آنها منجر می شود. در حقیقت تغییر چندانی روی نداد. با این وجود واتساپ مجبور شد تغییراتش را به تاخیر بیاندازد و ماه ها کوشش کرد دیدگاه عمومی را در این زمینه تغییر دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی واتساپ اعلام نمود این شرکت درباره نحوه پشتیبانی از حریم خصوصی کاربران در قالب قوانین اتحادیه اروپا و منطبق با تعهداتش، به کمیسیون اروپا توضیحاتش را ارائه خواهدنمود.





منبع:

زمان: 23:59:37
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 639
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل