دردسرهای تلگرام در ایران

به گزارش بی بدیل پرداز دسترسی به تلگرام و اینستاگرام توسط كاربران اینترنتی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول دچار اختلال شده است.
دردسرهای تلگرام در ایران

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، از عصر امروز دسترسی به اینستاگرام و تلگرام توسط كاربران اینترنتی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول دچار اختلال شد و برخی كاربران بدون فیلترشكن قادر به استفاده ار این دو پیام رسان با استفاده از تلفنهای همراه خود نیستند.
البته تابحال از اختلال در نسخه دسكتاپ تلگرام گزارشی دریافت نشده است. همینطور تا زمان مخابره این خبر هیچگونه خبر رسمی از جانب اپراتورها یا مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مورد منتشر نشده است.
در این زمینه محمدرضا بیدخام بعنوان سخنگوی مخابرات ایران درباره وضعیت ارتباطات به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: هم اكنون در بخش ارتباطات ثابت چه در بخش داده و چه در بخش صوت هیچ موردی از قطعی و مشكل شبكه گزارش نشده است و ارتباطات به صورت پایدار انجام می گردد.
البته امروز در بعضی خبرها به نقل از منابع آگاه اعلام شده كه با تصمیم سطوح عالی امنیتی، فعالیت تلگرام و اینستاگرام فقط به صورت موقت محدود شده است. در این باره اسماعیل جبارزاده - معاون سیاسی وزیر كشور - در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن تلگرام و اینستاگرام از دسترس كاربران، گفته است: دولت بنای تعطیلی شبكه های مجازی را ندارد اما وقتی كه تولید اختلال می گردد طبیعی است كه از ابزارهای كنترل اجتماعات غیرقانونی استفاده گردد و تصمیمات مقطعی گرفته شود.
شب گذشته هم به دنبال بروز برخی تجمعات غیرقانونی و ناآرامی ها در بعضی شهرها بویژه در تهران ارتباط تلفنی مشتركان در بعضی مناطق با مشكل مواجه گردید و در همین راستا برخی خبرهای نادرست در خصوص خروج تلگرام از دسترس به دستور رییس جمهوری توسط برخی كانالهای غیرموثق در فضای مجازی منتشر گردید اما بعد تكذیب شد.
همچنین روز گذشته كه یكی از كانال های تلگرامی با پوشش دادن اخبار و تصاویر از این تجمع ها و انتشار پیام های سیاسی تحریك كننده به شكلی مشغول دامن زدن به این تجمع ها و تشویق افراد به ادامه حضور در آنها بود، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با ارسال توئیتی خطاب به موسس شبكه مجازی تلگرام نوشت: "یك كانال تلگرامی در حال نفرت پراكنی است٬ مردم را تشویق می كند كه از كوكتل مولوتوف استفاده كنند٬ مسلح شوند و جامعه را نا آرام كنند. حالا زمان آن است كه چنین تشویقاتی توسط تلگرام متوقف شود.
پس از آن بود كه پاول دوروف، بنیانگذار شبكه تلگرام خطاب به وزیر ارتباطات ایران اظهار داشت: "ترویج خشونت بر مبنای مقررات تلگرام ممنوع است، اگر {چنین موردی} صحیح باشد ما ناچاریم این كانال ها را مسدود نماییم، بدون توجه به اندازه كانال و تاثیرات سیاسی آن" و در نتیجه این كانال مسدود شد.


 

زمان: 20:00:03
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4443
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل