تولید دستگاه تقطیر خورشیدی جدید با استوانه چرخان برای تولید آب

به گزارش بی بدیل پرداز در خیلی از مناطق خشک و کم آب مردم از دستگاههای تقطیر خورشیدی برای تولید آب شرب با استفاده از آب دریا یا آب آلوده استفاده می نمایند و حالا فناوری این کار بهبود یافته است.
تولید دستگاه تقطیر خورشیدی جدید با استوانه چرخان برای تولید آب

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از نیواطلس، نوع جدیدی از دستگاه تقطیر خورشیدی می تواند از استوانه ای دوار و چرخان برای تولید آب شرب استفاده نماید. مزیت استفاده از این سیستم تازه قابل حمل بودن آن است.
نمونه های عادی این دستگاه ها متشکل از حوضچه های حاوی آب غیرقابل شرب هستند که در زیر یک پوشش شفاف قرار گرفته اند. تابش نور خورشید باعث گرم شدن آب و تبخیر آن می شود. در نهایت قطرات بخار در سطح داخلی پوشش شفاف جمع شده و پس از خنک شدن مجدداً به مایع مبدل شده و در یک ظرف جداگانه برای نوشیدن جمع آوری می شوند.
این روش برای تولید آب شرب بسیار وقت گیر است و محققان روسی برای افزایش سرعت، یک دستگاه تقطیر خورشیدی دوار ساخته اند که متشکل از یک حوضچه مستطیل شکل (با یک پوشش شفاف لولایی) است که در داخل آن یک استوانه فولادی سیاه رنگ در جهت افقی قرار دارد.
این حوضچه پر از آب غیر قابل شرب است و استوانه به آرامی توسط موتور خورشیدی چرخانده می شود. با چرخاندن استوانه توخالی، یک لایه نازک از آب به صورت مداوم در سطح آن تشکیل می شود. از آنجائیکه استوانه مذکور بسیار نازک است، آب موجود در حوضچه بسیار سریع تر گرم و تبخیر شده و به آب قابل شرب مبدل می شود.
بهره وری این دستگاه در مقایسه با دستگاههای تقطیر خورشیدی قدیمی تا ۲۸۰ درصد بیشتر است و این بهره وری در ماه های گرم سال به ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد بیشتر می رسد.


منبع:

زمان: 15:52:25
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 459
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تولید , دستگاه , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل