آلمان برای متوقف كردن جمع آوری اطلاعات واتس اپ دست بكار شد

به گزارش بی بدیل پرداز یکی از سخت گیرترین رگولاتورهای آلمان به دنبال دریافت دستور رسمی است تا جمع آوری اطلاعات کاربران توسط پیام رسان واتس اپ را متوقف نماید.
آلمان برای متوقف كردن جمع آوری اطلاعات واتس اپ دست بكار شد

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، رگولاتور شهر هامبورگ به علت نگرانی در مورد تغییرات حریم خصوصی واتس اپ که به استفاده بیشتر از اطلاعات کاربران برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی منتهی می شود، به دنبال دریافت یک دستور فوری قابل اجرا قبل از ۱۵ ماه مه است.

یوهانس کاسپار، کمیسر دیتا در اطلاعیه ای اعلام نمود: واتس اپ حالا توسط ۶۰ میلیون نفر در آلمان استفاده می شود و پراستفاده ترین اپلیکیشن رسانه اجتماعی و حتی جلوتر از فیسبوک - شرکت مادر این پیام رسان- است. ازاین رو اهمیت زیادی دارد که مطمئن شویم شمار بالای کاربران که این سرویس را برای خیلی از افراد جذاب می کند، به بهره برداری فرصت طلبانه از قدرت دیتا منجر نمی گردد.

واتس اپ زمان معرفی سیاست حریم خصوصی جدید خویش را بعد از سردرگمی و عصبانیت کاربران را به تاخیر انداخت تا بتواند درباره جمع آوری اطلاعات و نحوه اشتراک گذاری آنها با شرکت مادر خود توضیح بهتری فراهم آورد. رگولاتور پشتیبانی از دیتای انگلیس در ژانویه به قانونگذاران اعلام نمود که میلیونها نفر استفاده از واتس اپ را متوقف کرده و به استفاده از سرویسهای پیام رسان دیگری نظیر تلگرام و سیگنال روی آورده اند.

فیس بوک در اطلاعیه ای اعلام نمود در حال بازنگری نامه ای است که از رگولاتور هامبورگ دریافت کرده و به سوءتفاهماتی که در مورد هدف و اجرای این آپدیت وجود دارد، پاسخ خواهد داد و به فراهم کردن ارتباط خصوصی و مطمئن برای همه متعهد مانده است. این شرکت در ادامه تصریح کرد با پذیرفتن شرایط جدید سرویس واتس اپ، کاربران با توسعه میزان اشتراک گذاری اطلاعات واتس اپ با فیسبوک موافقت نمی کنند و این به روزرسانی بر حریم خصوصی پیامهای آنها با دوستان یا خانواده شان در هر جای جهان که باشند، تأثیر نمی گذارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتور هامبورگ اعلام نمود این شرکت می تواند به اتهامات در جلسه رسیدگی پاسخ دهد. پرونده رسمی گشوده شده است تا در صورت ضرورت از اشتراک گذاری انبوه و غیرقانونی اطلاعات جلوگیری شود و به فشار غیرقانونی روی میلیونها نفر برای موافقت با آن آخر داده شود.

اقدام این رگولاتوری جبهه جدیدی را در آلمان پیرامون سیاستهای حریم خصوصی فیسبوک می گشاید. رگولاتور ضد انحصارطلبی ملی این کشور پیش از این یک جنگ حقوقی را ضد شیوه های عملکرد فیسبوک بر پا کرده که می گوید منعکس کننده سوءاستفاده این شبکه اجتماعی از نفوذ بازارش است.

حریم خصوصی آنلاین از سال ۲۰۱۸ مشمول مقررات اتحادیه اروپا با عنوان "مقررات حفاظت از دیتا" قرار گرفته و تحت این مقررات، ایرلند بر فیسبوک نظارت دارد چونکه مقر اروپایی این شرکت در ایرلند واقع شده است.

کاسپار ضمن اشاره به شرایط فوق العاده ای که در مقررات حفاظت از دیتا پیشبینی شده است، به دنبال متوقف کردن سه ماهه جمع آوری اطلاعات کاربران توسط واتس اپ است.




زمان: 11:52:48
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 533
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل