هواوی در كره جنوبی لابراتوار ۵G راه انداخت

به گزارش بی بدیل پرداز برخلاف تلاش دولت ترامپ و متحدانش برای پیشگیری از فعالیت های مخابراتی هواوی، این شركت چینی اخیرا یك لابراتور تخصصی ویژه با همكاری شركت های كره ای در سئول راه اندازی كرده است.
هواوی در كره جنوبی لابراتوار ۵G راه انداخت
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، هواوی كه بدون شك یكی از بزرگترین شركت های مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات مربوط به شبكه نسل پنجم اینترنت ۵G در جهان به حساب می آید، حالا به نظر می آید كه اخیرا تصمیم گرفته است لابراتوار جدیدی در سئول، پایتخت كره جنوبی راه اندازی كند كه مقرر است با تلاش متخصصان و مهندسان چینی و كره ای به تحقیقات درباره شبكه نسل پنجم اینترنت ۵G بپردازند.
هواوی كه در طول یك سال گذشته به شدت از جانب دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریكا و سایر متحدانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و محدودیت های تجاری قرار گرفته بود، به نظر می آید با انتشار لیست جدید انتشار یافته از جانب واشنگتن برای اعمال تحریم و محدودیت های جدید برای تجارت با این شركت چینی كار بسیار دشوار تری را در پیش خواهد داشت. از سویی دیگر، لغو لایسنس سیستم عامل اندروید از جانب شركت آمریكایی گوگل و همینطور قطع همكاری سایر غول های تكنولوژی همچون اینتل، كوالكام، مایكروسافت و برودكام با آن همه و همه نشان از وضعیت سخت و غیرقابل پیشبینی هواوی دارد.
طبق گزارش CNA، اما حالا به نظر می آید با اینكه هواوی در طول یك ماه اخیر با تحریم و شرایط خیلی سخت تری روبرو شده است، كوتاه نیامده و می خواهد همچنان به تحقیقات درباره شبكه ۵G و توسعه زیرساخت های مربوطه ادامه دهد و در سایر كشورهایی كه هنوز تصمیم قاطعی برای قطع همكاری با آن نگرفته اند، ورود پیدا كرده و قراردادهای جدیدی منعقد كند.
روز گذشته بود كه خبر دیگری در خصوص تلاش هواوی برای عقد قرارداد با اتحادیه آفریقا منتشر گردید كه نشان داده است این شركت چینی تلاش دارد برای جبران بازارهای از دست رفته خود به علل نگرانی های امنیتی و همینطور تحریم های كاخ سفید، به بازارهای جدید دیگری ورود پیدا كند.
تقریباً دو هفته پیش بود كه دولت ترامپ لیست جدیدی از شركت های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر نمود كه در آن نام شركت چینی هوآوی بعنوان بزرگ ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه كننده گوشیهای هوشمند در جهان هم به چشم می خورد.
مشكلات و كشمكش های دولت آمریكا با هواوی از جنجال برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود كه به نظر می آید به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی كه بزرگترین تولیدكننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه كننده موبایل در جهان به حساب می آید، قبل از این هم در طول یك سال گذشته از جانب دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی های امنیتی خویش را به سایر كشورهای هم پیمان آمریكا نظیر استرالیا، نیوزلند، كانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل كرده بود تا آنها هم به همكاری با این شركت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلكی بر اقتصاد این كشور پهناور وارد كند و به عقیده خیلی از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام آور و شكوفایی سریع اقتصادی غول های تكنولوژی چینی را بگیرد.



زمان: 15:10:14
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4377
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل