آمریكا: چینی ها فناوری های ما را می دزدند!

بی بدیل پرداز: نماینده ویژه تجارت ایالات متحده، چین را به سرقت جدیدترین تكنولوژی و آی پی آدرس های شركت های بزرگ آمریكایی متهم كرد.
آمریكا: چینی ها فناوری های ما را می دزدند!

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، در حالی گزارش مفصل ۵۳ صفحه ای توسط رابرت لایتایزر، نماینده ویژه تجارت و بازرگانی ایالات متحده آمریكا انتشار یافته است كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این كشور مقرر است در جریان نشست گروه ۲۰ كه در تاریخ ۳۰ نوامبر لغایت اول دسامبر در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار می شود، با شی جی پینگ، رئیس جمهور چین ملاقات و گفتگو داشته باشد.

این اتهامات كه از طرف یكی از مقامات ارشد تجارت و بازرگانی ایالات متحده آمریكا مقابل چین وارد شده است، نشان داده است كه هكرهای چینی با حمایت دولت این كشور به سرقت IP آدرس های شركت های تكنولوژی مختلف و همین طور فناوری های بكار رفته موسسات و شركت های آمریكایی می پرداخته اند.

به نظر می رسد كه در بحبوحه جنگ تجاری چین و آمریكا انتشار این خبر می تواند شعله وری درگیری و كشمكش های میان طرفین را بیشتر كند و تنش های سیاسی آنها را بیشتر از پیش شعله ور كند.

این گزارش مفصل كه به جزئیات سرقت و تلاش هكرها و مجرمان سایبری چینی به نفوذ و دسترسی به اطلاعات و آی پی آدرس شركت های آمریكایی و همین طور تكنولوژی های بكاررفته در آنها پرداخته است، ۵۳ صفحه به طول انجامیده است و به صورت دقیق جزئیات این اقدامات مخفیانه هكرهای چینی را ذكر كرده است.

بر اساس گزارش وب سایت ژاپن تایمز، به عقیده خیلی از كارشناسان و تحلیلگران، رابرت لایتایزر در حالی این گزارش را منتشر نموده است كه تنها ۱۰ روز به نشست گروه ۲۰ كه می تواند منجر به اختتام جنگ تجاری و تنش های سیاسی میان چین و آمریكا شود، باقی مانده است. حالا انتظار می رود جو روانی به وجود آمده تحت تاثیر انتشار این گزارش مفصل باری دیگر آتش درگیری های میان این دو كشور را باری دیگر روشن كند.

در این گزارش همین طور ذكر شده است كه هكرهای تحت حمایت دولت چین در ماههای اخیر به انتقال مخفیانه و سرقت اختراعات، تكنولوژی های جدید و جدیدترین تكنولوژی های مورد استفاده در شركت های آمریكایی بزرگ مشغول بوده اند كه این امر امنیت ملی ایالات متحده آمریكا را به شدت تهدید كرده و به مخاطره می اندازد.

پیشتر باز چین به انجام حملات سایبری گسترده به زیرساخت های فناوری در آمریكا و سیستم های بانكی و اطلاعاتی این كشور متهم شده بود كه البته مقامات بلندپایه چینی تمامی این اتهامات وارده را رد و تكذیب كرده بود.

وزارت بازرگانی چین در واكنش به انتشار این خبر هنوز اطلاعیه ای صادر نكرده است.




زمان: 20:39:58
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 3743
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تكنولوژی , سایبر , سایت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل