غیرت در فضای مجازی

وزیر پیشنهادی ارتباطات:
به گزارش بی بدیل پرداز وزیر پیشنهادی ارتباطات اظهار داشت تنها نكته ای كه از سوی مخالفان، من را مكدر كرد این اتهام بود كه بنده به ولایت فقیه اعتقاد ندارم در حالی كه تبعیت از رهبری افتخار من می باشد.
غیرت در فضای مجازی

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در جلسه اخذ رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی برای تصدی سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، با اشاره به اظهارات موافقان و مخالفان گفت: تنها نكته ای كه در این دفاع مخالفان من را مكدر كرد این بود كه این اتهام وارد شد كه بنده به ولایت فقیه اعتقاد ندارم. این موضوع خاطر من را مكدر كرد چرا كه كاملا نادرست است و افتخار من، تبعیت و التزام به مقام معظم رهبری است.وی گفت: طی این ۴ سال رشدی صورت گرفته كه اگر لحظه ای از شما گرفته شود فكر می كنید هزار سال پیش است. این توسعه بدون برنامه امكان پذیر نبود.جهرمی افزود: صحن علنی مجلس محل اعلام مسائل فنی نیست، اما حاضریم این مباحث را در دانشگاهها پیگیری كنیم. در حضور دكتر عارف بنشنیم و بررسی كنیم. مردم متوجه كیفیت هستند كه دوسال پیش چه بوده و امروز چه شده است.وی افزود: قانون ما را به سمت مسیر بخش خصوصی حركت داده است. اگر نابود كننده صنعت داخلی هستم سندیكای صنعت مخابرات از رئیس جمهور تقدیر می كند.
تولیدكنندگان محتوا نامه تشكر می زند. نامه حمایتی می زنند.وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: همه وزارت ارتباطات پروژه ۱۲ ساله شبكه ملی اطلاعات را با كمك هم را اجرا كردند. ظلم است بگوییم اجرا نشده. ما قبول داریم كه كمبود دارد اما اجرا شده است.وی افزود: حجم بازار فناوری اطلاعات ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه شده و شاخص پهنای باند به ازای هر شهروند ۳۵ برابر و به ۳۵ كیلوبیت. مجموع پهنای باند داخلی ۴۰ درصد ظرفیت است اما ۴ سال پیش فقط ۱۰ درصد بود.جهرمی اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می كنیم كه بعد از ۴ سال فعالیت، یك ثانیه قطعی در شبكه نداریم.وی گفت: فرهنگ حاكم بر جامعه را عوض كردیم. روزی فضای مجازی تهدید بود. دكترین ما دكترین مقام معظم رهبری است. صدور كلام اسلام در فضای مجازی صورت می گیرد.وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: نگاه ما به این فضا فرصت محور است. رهبری هم می فرمایند كسی موافق بستن نیست. چون عاقلانه نیست.وی افزود: ما در رابطه با تهدیدات ضعیف عمل كردیم و قبول داریم اما این ضعف را همدلی و همكاری می پوشاند. باید ببینیم همكاری و همدلی كردیم در این چند وقت یا چوب لای چرخ هم گذاشتیم.جهرمی گفت: ما بی غیرت نیستیم در فضای مجازی. مردم هم می خواهند فضای مجازی سالم در اختیارشان قرار گیرد. باید مردم را با خودمان همراه كنیم و نه اینكه آن را مسدود كنیم.وی اظهار داشت: امروز ۱.۸۷ درصد سهم اشتغال از آی تی است و در ایران تا سال ۹۴ حدود ۲ دهم درصد بوده است. در سال ۹۵ آمار اشتغال دو برابر میزان آنچه بوده است شده و اینها اثرات شبكه ملی اطلاعات است. همه به شبكه ملی اطلاعات اعتقاد داریم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: یك پیام رسان خارجی در كشور به راحتی توسعه می دهد بدون موانع مالیاتی و عوارض اما برای داخلی چند ده مانع وجود دارد. باید مشكلات را از جلوی پای جوانان را برداریم.
 

زمان: 15:31:56
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4620
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل