فناوری نانو به کمک درمان بیماری های خودایمنی می آید

با همكاری صنعت و دانشگاه؛
به گزارش بی بدیل پرداز، شرکت اترنا (etherna) و دانشگاه هاسلت برای تحقیقات در حوزه mRNA وارد همکاری مشترک شدند. آنها به دنبال توسعه فناوری نانوذرات لیپیدی و بهره برداری از آن در قسمت بیماری های خودایمنی هستند.
فناوری نانو به کمک درمان بیماری های خودایمنی می آید

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از مهر، اترنا یکی از شرکتهای است که در حوزه mRNA فعالیت می کند. این شرکت برای پروژه ی تحقیقاتی خود کمک هزینه ای به ارزش ۱٫۷ میلیون یورو از مرکز نوآوری و کارآفرینی فلاندر دریافت کرده است.
اترنا می خواهد از توانمندی خود در توسعه و سفارشی سازی نانوذرات لیپیدی بهره برده و آنرا با تجربیات محققان دانشگاه «هاسلت» ترکیب کرده و در نهایت فناوری برای درمان بیماری های خودایمنی بخصوص اسکلروز مولتیپل عرضه نماید. این سازمان ها امیدوارند که پلت فرم mRNA-LNP عرضه کنند که قادر به بازگرداندن هموستاز در طیف گسترده ای از بیماری های ایمنی باشند.
پروفسور بیک بروکس از محققان این پروژه می گوید: «این پروژه نوآورانه با ترکیب تخصص اترنا در mRNA و فناوری LNP و دانش ایمونولوژیکی گسترده موجود در انستیتوی تحقیقات زیست پزشکی (BIOMED) دانشگاه هاسلت پیش خواهد رفت.»
به گفته مسؤولان این پروژه، آنها روی درمان بیماری اسکلروز مولتیپل تمرکز دارند. برای این منظور آنها از مدلهای آزمایشگاهی انسانی و حیوانی استفاده می نمایند تا یافته های خویش را بررسی نمایند.
پائولین بائن، محقق پسا دکتری در این پروژه اضافه کرد: «همکاری با اترنا در این پروژه با بودجه مرکز نوآوری و کارآفرینی فلاندر فرصتی عالی جهت کمک به استفاده از فناوری های mRNA در مبارزه با اختلالات خود ایمنی است. این مورد به ما بعنوان محققان دانشگاهی این فرصت را می دهد تا دانش اکتسابی خویش را به یک چاره برای بیماران تبدیل نماییم.»
اترنا در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و از آن زمان روی طراحی، توسعه و تولید محصولات mRNA نسل بعدی تمرکز کرده است. این تجربه در زمینه شیمی لیپید، طرح های مولکولی، فرمولاسیون نانوذرات لیپید سفارشی خویش را نشان داده است. این شرکت برای مقابله با چالش های فعلی در روش های درمانی mRNA، با شرکتهای گوناگونی همکاری داشته است.
استفان د کوکر، معاون فناوری و نوآوری اترنا اظهار داشت: «ما از دریافت این کمک هزینه از مرکز نوآوری و کارآفرینی فلاندر خوشحالیم و با دانشگاه هاسلت همکاری می نماییم. ما بیماری های خود ایمنی را بعنوان یکی از فرصت های مهم درمان mRNA در کنار آنکولوژی و بیماری های عفونی می بینیم. »


منبع:

زمان: 09:59:38
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 243
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: تجربه , تولید , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل