تولید دستگاه هوشمند پیش بینی و هشدار قبل از تصادف

توسط دانش بنیان ها محقق شد؛
بی بدیل پرداز: متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی، ساخت و تولید دستگاه هوشمند پیش بینی و هشدار قبل از تصادف شدند.
تولید دستگاه هوشمند پیش بینی و هشدار قبل از تصادف

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی پارسا مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در بازدید سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات از این مجموعه درباب فعالیتهای این شرکت، اظهار داشت: شرکت ما که از سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرده در جهت توسعه تکنولوژی های جدید در عرصه خودروسازی و موضوع خودرو های هوشمند فعالیت می کند و بمنظور ترویج و ارتقاء دانش و مهارت ها مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با موضوعات شرکت با هدف افزایش توانمندی افراد و بهبود عملکرد شرکت کرده است. این امر با حمایت مجموعه ها و نهادهای مختلف همچون دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: متخصصان این شرکت در جهت توسعه زیرساخت های مختلف برای خودرو های هوشمند با استفاده از تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی فعالیت دارند و تلاش داریم بر روی سیستم های افزایش ایمنی خودرو ها تمرکز بیشتری داشته باشیم.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: این شرکت بعد از بررسی نمونه های تحقیقاتی و تجاری مختلف بین المللی سیستم های در رابطه با خودرو های خودران، موفق به طراحی، ساخت و تولید دستگاه هوشمند پیش بینی و هشدار قبل از تصادف شده است. همین طور با طراحی و توسعه شبیه ساز تست خودرو های خودران و انجام تست های عملی و میدانی در خیابان ها و جاده ها، این محصول را مورد تست و ارزیابی قرار داده ایم.
پارسا در توضیح محصول این شرکت اظهار داشت: دستگاه هوشمند پیش بینی تصادف با خودروی روبه رو و هشداردهنده پیش از تصادف، برای پیشگیری از تصادفات جاده ای ناشی از خواب آلودگی یا حواس پرتی راننده طراحی و تولید شده است. این دستگاه در جلوی قسمت داخلی خودرو های سبک یا سنگین نصب می شود و خطرات احتمالی از قبیل تصادف با خودرو های جلویی، خروج تصادفی از جاده یا لاین جاده را پیش بینی کرده و با بوجودآوردن هشدار صوتی به راننده هشدار می دهد تا راننده سریع حواس خودرا جمع کند، ترمز کرده و تصادف نکند.
پارسا یکی از چالش های این شرکت را جذب و نگهداشت نیروی متخصص اعلام نمود و اظهار داشت: شرکت ما برای توسعه نیروهای متخصص در حوزه فعالیت شرکت، دوره های تخصصی را برگزار کرده است که این امر موجب رشد و افزایش نیروهای متخصص خواهد شد.
وی اضافه کرد: تامین منابع مالی برای عرضه محصول به بازار یکی دیگر از چالش های شرکت است که می تواند پروسه ورود محصولات به بازار را پیچیده کند.
اعتبار مالیاتی، پشتیبان فعالیتهای تحقیق و توسعه است
سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات بعد از بازدید از محصولات این شرکت دانش بنیان، تازه ترین فناوری های خودرویی را مرتبط به موضوع خودرو های هوشمند دانست و اظهار داشت: در سالهای اخیر، خودرو های هوشمند به عنوان یکی از نوآوری های برجسته در صنعت خودرو مورد توجه قرار گرفته است.
وی ضمن اشاره به پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و اتصال این شرکتها به وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط، تاکید کرد: در این بازدیدها به شرکت های دانش بنیان کمک می نماییم تا از حمایت های دولتی و خصوصی بهره مند شوند و از این طریق، به حل مشکلات و چالش هایشان بپردازند.
کرباسی اضافه کرد: این حمایت ها شامل اعتبار مالیاتی، تسهیلات تبصره ۱۸ و اعطای تسهیلات بوسیله مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همین طور تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است که به شرکت های دانش بنیان امکان می دهد از درآمد تحقیق و توسعه خود برای سرمایه گذاری در پروژه های جدید و توسعه فناوری ها استفاده نمایند و در نهایت به رشد و توسعه شرکتها و کشور کمک می نماید.
وی در آخر اعتبار مالیاتی در شرکت های دانش بنیان را به عنوان یک ابزار مهم برای تشویق و پشتیبانی از فعالیتهای تحقیق و توسعه این شرکتها برشمرد و اضافه کرد: همین طور این امر یکی از ابزارهای مهم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است که در تلاش هستیم این مهم را تقویت و تسهیل نماییم تا شرکتها بتوانند بهترین استفاده را از این گزینه داشته باشند و در توسعه فناوری و نوآوری نقش مؤثری داشته باشند.


منبع:

زمان: 12:34:20
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 331
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل