سوء استفاده از حساب بانكی افراد با شگرد پولشویی!

بی بدیل پرداز: سپردن كارت و رمز بانكی یكی از اشتباهات بزرگی است كه متاسفانه افراد زیادی مرتكب آن می شوند.
سوء استفاده از حساب بانكی افراد با شگرد پولشویی!
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، كارشناسان با اخطار نسبت به مراقبت از كارت های بانكی تاكید دارند هیچگاه كارت بانكی خویش را همراه با رمز عبور در اختیار كسی قرار ندهید چون كه مجرمان سایبری می تواند با استفاده از اطلاعات بانكی كارت شما اقدام با واریز وجهی كنند كه منشاء آن مشخص نمی باشد.
در نتیجه در اختیار قرار دادن كارت بانكی به دوستان و آشنایان دردسرهای فراوانی به دنبال دارد. برداشت غیر مجاز ساده ترین دردسر در اختیار قرار دادن كارت بانكی به دوستان و آشنایان است.
مجرمان سایبری می توانند با اطلاعات كارت بانكی شما اقدام به پولشویی كنند، پول هایی كه منشاء آنها قاچاق مواد مخدر، اسلحه و... است و این امر بطور قطع طبعاتی برای شما دارد كه شاید به این سادگی ها قابل حل نباشد.
طبق اطلاعات سایت پلیس فتا، در این باره سرهنگ حسنوند - رییس پلیس فتا استان خوزستان - اظهار كرده است: شخصی به هویت معلوم با جلب اعتماد یكی از آشنایان خود، اقدام به دریافت مشخصات كارت بانكی و اصل آن جهت انجام كارهای شخصی می كند كه بعد از دریافت كارت، بدون اطلاع وی اقدام به تعریف رمز دوم كارت كرده و كارت را به ایشان تحویل داده و در ادامه مبلغ ۳۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت می كند.
بر این اساس مبحث پرونده در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و طی تحقیقات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی دستگیر شد.

این فرد به برداشت وجه از حساب آشنای خود و واریز وجه به حساب فامیل خود اقدام می كند و جهت آگاه نشدن از سرقت اینترنتی به فامیل اعلام می كرده كه پول ها توسط یكی از آشنایانش جهت وصول طلب از وی به حسابشان واریز شده و با این توضیحات پول های واریز شده را دریافت می كرد.



زمان: 13:44:22
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4209
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: اینترنت , سایبر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل