مستقیم، شمال اروپا!

روایت اقتصاد ایران در ۲۷ اردیبهشت
به گزارش بی بدیل پرداز، ایران مقرر است خلیج فارس را به دریای بالتیک در شمال اروپا متصل کند و بخشی از این هدف با اجرای راه آهن رشت ـ آستارا که امروز سند آن توسط روسای جمهور ایران و روسیه به امضا رسید محقق می شود؛ پروژه ای که ۲۰ سال خاک خورد اما بالاخره وارد فاز عملیاتی شد.
مستقیم، شمال اروپا!
به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، نقش بی بدیل استراتژیک ایران، یک مرتبه دیگر مهر تایید گرفت؛ آن جا که پوتین در جریان امضای سند راه اندازی خط ریلی راهبردی رشت ـ آستارا اظهار داشت که رسیدن کالاها از بنادر روسیه به خلیج فارس از راه ایران مسیر سفر را از ۴۵ روز به ۱۰ روز کم می کند. رئیس جمهور روسیه در این مراسم از حضرت آیت الله خامنه ای ـ رهبر معظم انقلاب و آقای رئیسی ـ رئیس جمهور بابت توجه به همکاریهای ایران و روسیه تشکر کرد.

توافقنامه روز: رشت ـ آستارا
امروز مراسم امضای توافقنامه راه اندازی راه آهن رشت – آستارا به صورت ویدئوکنفرانس با حضور روسای جمهور ایران روسیه برگزار گردید. این طرح که پس از ۲۰ سال وارد فاز عملیاتی شده مقرر است دریای بالتیک به بنادر ایرانی در حاشیه دریای خلیج فارس متصل شود. پوتین ـ رئیس جمهور روسیه در جریان این توافقنامه اظهار داشت که کالاهای تجاری از راه این مسیر ظرف ۱۰ روز منتقل می شود؛ در صورتیکه هم اکنون بین ۳۰ تا ۴۵ روز زمان می برد.
سیدابراهیم رئیسی ـ رئیس جمهور ایران هم در جریان این مراسم در توضیح طرح های دولت برای ارتقای نقش آفرینی ایران در اقتصاد منطقه اظهار داشت: تقویت مسیر پاکستان، ایران و ترکیه، مسیر ریلی شلمچه–بصره و همینطور راه آهن چابهار–زاهدان و اتصال دریای عمان و خلیج فارس به اروپا و هم تکمیل کریدور شمال - جنوب همچون بسته های تعریف شده برای تقویت جایگاه ترانزیتی ایران است که با جدیت پیگیری خواهد شد.

نمایشگاه روز: نفت و گاز
بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، بامداد امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع به کار کرد و تا روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. الکساندر نواک ـ معاون نخست وزیر روسیه در جریان بازدید از این نمایشگاه بیان نمود: روسیه مشتاق گسترش همکاریهای مشترک با ایران در زمینه های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر است.

وعده روز: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی
وزیر نفت ایران هم در جریان این نمایشگاه از افتتاح و بهره برداری ۱۵ میلیارد دلار پروژه در سال ۱۴۰۲ اطلاع داد و اظهار داشت: طبق برآوردهای صورت گرفته ظرف دو تا سه ماه آینده فاز ۱۱ پارس جنوبی به بهره برداری می رسد. اوجی این را هم بیان کرد که ایران بالاترین مقدار سطح نفت و گاز جهان را دارد و در دولت سیزدهم روند تولید نفت و گاز، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی روند صعوی داشته است. سال جاری هم ۱۵میلیارد دلار پروژه در این عرصه افتتاح خواهیم کرد.

ریزش روز: صف خرید خودرو
بنظر می رسد نشانه های خروج بازار خودرو از وضعیت دلالی بروز کرده است. امروز در گزارشی به شرایط بازار خودرو از زمان شروع به کار طرح فروش یکپارچه پرداختیم. آمارها نشان داده است که تعداد متقاضیان خودرو در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو ها نسبت به دور اول فروش ریزش داشته و این مورد نشان دهنده اینست که دیگر خبری از صف های طولانی برای خرید خودرو وجود ندارد؛ بنابراین پس از چند سال که خودرو از جایگاه کالای مصرفی بودن دور شده و تبدیل به کالایی سرمایه ای شده بود، به جایگاه خود باز می گردد و پیشبینی ها از بهبود شرایط بازار خودرو حکایت می کند.
برای متقاضیانی که در اولین مرحله فروش یکپارچه خودرو ها، بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ (تحویل در مهر ماه) را کسب کرده اند، از امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) به مدت هشت روز (تا روز چهارشنبه هفته آینده ۳ خرداد ماه) امکان واریز وجه فراهم شده تا مبلغ پیش پرداخت را واریز نمایند. همینطور مصوبه شورای رقابت درمورد قیمت خودرو های مونتاژی اجرا خواهد شد و قیمت خودروهایی که اعلام نشده اند هفته بعد اعلام می شود.

مناسبت روز: ارتباطات
امروز ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است. عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره به ایسنا گفت که مقرر است در روز جهانی ارتباطات چند پرژه مهم و ملی را افتتاح کنیم؛ بر این اساس در یکی از پروژه ها، فاز اول فیبرنوری منازل و کسب و کارها امروز افتتاح خواهد شد که سه میلیون خانوار زیر پوشش قرار می گیرند. همینطور در ۱۰ شهر سرویس دهی به مردم آغاز می شود. افزایش ۲۰ درصد به ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور و اتصال چهار هزارمین روستا در دولت جدید به شبکه ملی اطلاعات و پروژه های دیگر با حضور ریاست محترم جمهوری، همچون مهم ترین پروژه هایی است که امروز به افتتاح رسید.

بازگشایی روز: آزادراه پردیس
شب گذشته آزادراه پردیس ـ تهران (شمال به جنوب) محدوده تونل شماره ۴ به سبب احتمال ریزش ترانشه و خطر لغزش و عدم ایمنی کافی مسدود شده بود که امروز حوالی ظهر بازگشایی شد.




منبع:

زمان: 12:06:41
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 371
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل