رونمایی مک بوکهای جدید اپل

به گزارش بی بدیل پرداز، اپل در رویدادی کم سابقه و چند هفته زودتر از برنامه معمول خود، مک بوکهایی که در آنها تراشه های جدیدتر و سریعتر M۲ Pro و M۲ Max بکار رفته اند را رونمایی نمود.
رونمایی مک بوکهای جدید اپل

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، معرفی این دستگاهها که در آنها از جدید ترین مدل تراشه M۲ استفاده شده است، برآیند تصمیم این شرکت در سال ۲۰۲۰ جهت استفاده از تراشه های طراحی داخلی بعد از ۱۵ سال اتکا به فناوری اینتل بوده است.

قیمت مک مینی جدید از ۵۹۹ دلار شروع می شود و از ۲۴ ژانویه عرضه خواهد شد. قیمت مک بوک پرو که به تراشه های جدید اپل مجهز هستند، از ۱۹۹۹ دلار شروع می شود، در حالیکه مدل ۱۳ اینچی که در آن تراشه M۲ بکار رفته است، ۱۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

ماههاست که بازار منتظر معرفی مدل های جدید مک بوک پرو بوده است اما مشکلات زنجیره تأمین سبب شد عرضه این محصولات از سال قبل به اوایل سال ۲۰۲۳ موکول گردد.

ارزش سهام اپل به دنبال رونمایی این محصولات، حدود یک درصد افزوده شد و عملکرد بهتری از کل بازار نشان داد. ارزش سهام اپل در سال میلادی گذشته حدود ۲۷ درصد نزول کرد که بزرگترین کاهش از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ بود.

اپل اعلام نمود M۲ Pro، حدود ۲۰ درصد ترانزیستورهای بیشتری نسبت به M۱ Pro و دو برابر نسبت به M۲ دارد و کمک می نماید برنامه هایی مانند ادوب فوتوشاپ کارهای سنگین را سریعتر از همیشه انجام دهند.

تراشه های اپل توسط شرکت تایوانی TSMC تولید می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، اپل معمولاً اولین مراسم معرفی محصول خویش را در مارس برگزار کرده و آی مک ها و لوازم جانبی را معرفی می کند.

بلومبرگ نیوز روز سه شنبه گزارش کرد اپل عرضه عینک حقیقت افزوده خویش را به علت چالشهای فنی به تعویق انداخته است. با این وجود، همچنان می خواهد این محصول را در سال میلادی جاری رونمایی کند.

هدست حقیقت ترکیبی اپل که تلفیقی از حقیقت افزوده و حقیقت مجازی است، در رویداد بهاره اپل معرفی می شود و حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

هدست حقیقت ترکیبی اپل، با محصول کوئست پروی شرکت متا پلتفرمز رقابت خواهد نمود که اواخر سال قبل به قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه شده بود. اپل حالا در کوشش برای عرضه یک مدل ارزانتر از هدست حقیقت ترکیبی خود است که پیشبینی می شود در سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ معرفی شود.

این شرکت برای این منظور، می خواهد به جای قطعاتی که در مدل های جدیدتر کامپیوتر های مک بهره برده است، از تراشه های بکار رفته در آیفون، استفاده نماید. وبسایت اینفورمیشن پیش تر گزارش کرده بود اپل می خواهد یک هدست حقیقت ترکیبی ارزانتر را روز سه شنبه رونمایی کند.





منبع:

زمان: 14:28:26
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 396
امتیاز: 5.0
تگهای خبر: اپل , تراشه , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل