راه ممنوعیت تراشه چین از کره می گذرد!

سفیر آمریكا در ژاپن
بی بدیل پرداز: سفیر آمریکا در ژاپن اعلام نمود واشنگتن سرگرم مذاکره با ژاپن، هلند و کره جنوبی برای محدود کردن صادرات نیمه رسانا به چین است و به همه طرفین برای موافقت با این ممنوعیت، نیاز دارد.
راه ممنوعیت تراشه چین از کره می گذرد!

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، رام امانوئل در مصاحبه ای قبل از دیدار نخست وزیر ژاپن با رییس جمهور آمریکا، بر اهمیت همکاری کره جنوبی و هلند در کنار ژاپن، تاکید نمود. این دو کشور متحد، بیانیه مشترکی درباب مسائل امنیتی مختلف صادر خواهند کرد اما به کار روی توافق محدودیت صنعت تراشه ادامه می دهند.

سفیر آمریکا در ژاپن اظهار داشت: تنها نباید با ژاپن همکاری کرد بلکه روشن است که باید با کره جنوبی همکاری شود؛ باید با هلند همکاری شود. کار زیادی لازم است که صورت گیرد.

کره جنوبی خانه دو شرکت تراشه سازی بزرگ سامسونگ و اس کی هاینیکس است و هلند شرکت ASML Holding را دارد که سازنده تجهیزات تراشه سازی پیشرفته است. ژاپن که شرکتهایش ماشین آلات و مواد ضروری برای تولیدکنندگان تراشه تامین می کنند هم نقش مهمی در زنجیره تامین این صنعت ایفا می کند. واشنگتن امیدوار است هر سه کشور را برای دنبال کردن تدابیر سخت گیرانه تر در حوزه صادرات به چین، با خود همراه کند.

سخنگوی وزارت تجاری کره جنوبی اعلام نموده است دولت کره با آمریکا درباب مشارکت در محدودیت های صادراتی مقابل چین، سرگرم مذاکره نیست.

آمریکا در اکتبر تدابیری را اعلام نمود که فروش نیمه رساناهای پیشرفته و تجهیزات تراشه سازی به چین را محدود می کند. دولت بایدن، هدف از این کار را محدود کردن دسترسی ارتش چین به فناوری پیشرفته و توسعه آن اعلام نموده است. پکن مقابل این مبادرت به سازمان جهانی تجارت شکایت کرده و اعلام نموده است این محدودیت ها، ثبات زنجیره تامین جهانی را تهدید می کند.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش کرد ژاپن و هلند درباب اصل پیوستن به کنترلهای سخت گیرانه آمریکا توافق کرده اند. مقامات توکیو حاضر نشده اند توضیح دهند آیا مذاکرات به انتها نزدیک شده است. همراه کردن کره جنوبی، ضربه بیشتری به صنعت تراشه چین و پکن وارد میکند که در بحبوحه نگرانی از طرح های واشنگتن، بدنبال بهبود روابط با همسایگانش است.





منبع:

زمان: 16:01:06
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 598
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل