ماسک و ترامپ چطور در شبکه اجتماعی رقیب شدند؟

به گزارش بی بدیل پرداز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است خیلی خوشحال است که ایلان ماسک حالا صاحب توییتر است.
ماسک و ترامپ چطور در شبکه اجتماعی رقیب شدند؟

به گزارش بی بدیل پرداز به نقل از ایسنا، یکی از بزرگترین علامت سوالهایی که در رابطه با خرید توییتر توسط ایلان ماسک وجود دارد، اینست که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به این پلت فرم بازخواهد گشت یا خیر.

ترامپ که هفته گذشته نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد، امکان دارد از دسترسی بدون محدودیت به میلیونها کاربر توییتر، بهره ببرد.

ماسک اعلام نمود ممنوعیت ترامپ را لغو خواهد نمود اما به نظر می آید ترامپ اشتیاقی به تغییر تمرکز از استارتاپ شبکه اجتماعی خود به نام "تروت سوشال" به توییتر ندارد. علاوه بر این، هر چند این دو تاجر نسبت به چپ بیزار بوده و به راه انداختن جنجالهای آنلاین تمایل دارند، اما رابطه آنها طی سالهای اخیر فراز و نشیب فراوانی داشته است. پایگاه خبری بیزنس اینسایدر در گزارشی به بررسی ارتباط این دو چهره جنجالی پرداخته است:

نوامبر ۲۰۱۶: ماسک اعلام نمود ترامپ فرد مناسبی برای این شغل نیست

درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ماسک به شبکه سی ان بی سی گفت تصور نمی کند ترامپ باید رئیس جمهور شود. ماسک اظهار داشت: من بشدت احساس می کنم که او فرد مناسبی نیست. به نظر نمی رسد شخصیتی داشته باشد که انعکاس خوبی در ایالات متحده داشته باشد. این میلیاردر اضافه کرد: سیاستهای اقتصادی و زیست محیطی هیلاری کلینتون، سیاستهای درستی هستند.

دسامبر ۲۰۱۶: ماسک در شورای مشاوره ترامپ منصوب شد

پس از پیروزی در انتخابات، ترامپ ماسک را در دو شورای مشاوره اقتصادی به همراه مدیران تجاری دیگری مانند تراویس کالانیک، مدیرعامل شرکت اوبر، انتخاب کرد.

ماسک به علت همکاری با رئیس جمهور جنجالی، با انتقاد زیادی روبرو شد اما با گفتن اینکه از این موقعیت برای اعمال نفوذ برای سیاستهای زیست محیطی و مهاجرت بهتر استفاده می نماید، از انتخابش دفاع کرد.

ژوئن ۲۰۱۷: ماسک ارتباط با کاخ سفید را در اعتراض به سیاست های زیست محیطی ترامپ قطع کرد

دولت ترامپ اول ژوئن سال ۲۰۱۷ اعلام نمود آمریکا از توافق اقلیمی پاریس خارج خواهد شد. ماسک از سمت خود در شوراهای مشاوره ریاست جمهوری استعفا کرد. وی در توییتی با بیان کناره گیری خود، نوشت: تغییرات اقلیمی واقعی است. خروج از توافق پاریس برای آمریکا یا دنیا خوب نیست. هدف ماسک برای تسلا، کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی از راه خودرو های برق، نیروی خورشیدی و ذخیره سازی انرژی ثابت است.

ژانویه ۲۰۲۰: یکی از بزرگترین نابغه های ما

ترامپ در مصاحبه ای که ژانویه سال ۲۰۲۰ با شبکه سی ان بی سی داشت، دستاوردها و نبوغ ماسک را تمجید کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن اشاره به اینکه تسلا از فورد و جنرال موتورز با ارزش تر شده است، اظهار داشت: باید برای ماسک اعتبار قائل شویم. او در زمینه موشکها هم فعالیت دارد. او موشکها را دوست دارد و در موشکها هم کارش خوب است. ترامپ حتی ماسک را یکی از بزرگترین نابغه های ما خواند و او را به توماس ادیسون تشبیه کرد.

مه ۲۰۲۰: ترامپ از ماسک در مشاجره بر سر مقررات کووید کالیفرنیا حمایت کرد

با شیوع پاندمی کووید در آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۰، ماسک با مقامات بهداشت عمومی کالیفرنیا که تسلا را مجبور کردند کارخانه اش در این ایالت را بطور موقت تعطیل کند، درگیر شد. ترامپ از ماسک ابراز حمایت کرد.

ترامپ در توییتی در مه ۲۰۲۰ نوشت: کالیفرنیا باید اجازه دهد تسلا و ایلان ماسک، کارخانه را همین هم اکنون باز کنند. این کار می تواند سریع و مطمئن صورت گیرد. ماسک جواب داد: متشکرم.

مه ۲۰۲۲: ماسک اعلام نمود حساب توییتری ترامپ را برخواهد گرداند

ماسک ماه مه اعلام نمود بعنوان مالک جدید توییتر، ممنوعیت ترامپ را لغو خواهد نمود.

ماسک در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز، این ممنوعیت را یک تصمیم بد از نظر اختلافی و احمقانه تا بی نهایت خواند. توییتر فعالیت ترامپ در این پلت فرم را بعد از وقایع ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ و حمله به ساختمان کنگره، به صورت دائمی ممنوع کرد.

این میلیاردر خویش را حامی مطلق آزادی بیان خواند و اعلام نمود یکی از اهداف اصلی اش برای خرید توییتر، خصوصی کردن این شرکت و کاهش نظارت بر محتوا در این پلت فرم شبکه اجتماعی بود.

ژوییه ۲۰۲۲: ترامپ ماسک را یک هنرمند مزخرف خواند

ترامپ، در ژوییه ماسک را هدف گرفت و ادعا نمود این تاجر به او رای داده اما بعدا منکر شده است. ترامپ در همایشی در انکوریج آلاسکا اظهار داشت: می دانید ماسک آن روز اظهار داشت: من هیچگاه به یک جمهوریخواه رای نداده ام. گفتم نمی دانستم. او بعدا به من اظهار داشت: به من رای داده است. پس یک هنرند مزخرف دیگر است. ماسک روز دوشنبه توییت کرد ادعای ترامپ درست نبوده است.

ژوییه ۲۰۲۲: ماسک گفت ترامپ نباید باردیگر نامزد ریاست جمهوری شود

ماسک از حمله شخصی به ترامپ خودداری کرد اما اظهار داشت: "او نباید باردیگر برای انتخابات ریاست جمهوری، نامزد شود". ایلان ماسک در توییتی نوشت: "من از این مرد متنفر نیستم اما زمان آن رسیده که ترامپ کلاهش را بیاویزد و به افق برود. همینطور تصور می کنم حداکثر سن قانونی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری باید ۶۹ سال باشد. " ترامپ ۷۶ ساله است.

ژوییه ۲۰۲۲: پاسخ کوبنده ترامپ

ترامپ در شبکه اجتماعی تروت سوشال که تاسیس کرده است، در یک پست طولانی به ماسک حمله کرد و با انتقاد از سرمایه گذاریهای ماسک، تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس نوشت: وقتی ایلان ماسک به کاخ سفید آمد و از من برای خیلی از پروژه های یارانه ای خود درخواست کمک کرد؛ خواه خودرو های برقی که مسافت کافی حرکت نمی کنند، خودرو های بدون راننده که تصادف می کنند یا موشکهایی که به ناکجا می روند که بدون یارانه، او بی ارزش می شد و به من اظهار داشت: طرفدار بزرگ ترامپ و جمهوریخواهان است، می توانستم بگویم زانو بزن و التماس کن و او این کار را انجام می داد. ماسک در پاسخ به این حمله در توییتر نوشت: بامزه بود.

اکتبر ۲۰۲۲: ترامپ توافق ماسک برای خرید توییتر را تشویق کرد اما گفت برنمی گردد

پس از خرید رسمی توییتر توسط ماسک، ترامپ در پستی در تروت سوشال، از این قرارداد خرید حمایت کرد.

او اظهار داشت: خیلی خوشحالم که توییتر حالا در دستان مرد عاقلی است و دیگر توسط دیوانه های چپ رادیکال که واقعا از کشور ما متنفر هستند، اداره نمی گردد. ترامپ در اظهاراتی که منعکس کننده صحبت قبلی او در خصوص عدم بازگشت به توییتر بود، اظهار داشت: دوست دارم که تروت سوشال بهتر از پلت فرم های دیگر باشد.

ماسک دوشنبه پیش در رابطه با احتمال استقبال از رئیس جمهور سابق برای بازگشت به پلتفرمی که خریداری نموده است، شوخی کرد و اظهار داشت: اگر هر بار که کسی از من سوال می کرد آیا ترامپ به این پلت فرم برمی گردد، یک دلار می گرفتم توییتر ماشین چاپ پول می شد.

نوامبر ۲۰۲۲: آغاز نظرسنجی ایلان ماسک از کاربران توییتر برای برگرداندن حساب ترامپ

ایلان ماسک روز جمعه ۱۹ نوامبر یک نظرسنجی توییتر را شروع کرد و از دنبال کنندگان خود خواست در رابطه با بازگرداندن حساب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در توییتر، رای دهند. در نتایج اولیه، ۶۰ درصد رای موافق دادند. ماسک پیشتر گفته بود تصمیم برای برگرداندن حساب ترامپ هنوز گرفته نشده و توییتر برخی از حسابهای جنجالی که مسدود یا معلق شده بودند را باردیگر برگردانده است.





منبع:

زمان: 10:45:47
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 521
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل