صلاحیت سایبری بررسی می شود

به گزارش بی بدیل پرداز معاون فنی پلیس فتای ناجا از پیگیری برای اجرای طرح سلامت سایبری اپلیكیشن ها، كانال ها و شبكه های اجتماعی اطلاع داد.
صلاحیت سایبری بررسی می شود

سرهنگ علی نیك نفس در گفتگو با ایسنا در مورد نحوه اصالت سنجی و تشخیص امنیت اپلیكیشن های موجود در شبكه ها و سایت های عرضه دهنده نظیر كافه بازار و...، اظهار داشت: با عنایت به تعدد توسعه دهندگان و عرضه كنندگان اپلیكیشن ها، پلی فتا استانداردهای مربوط به ایمن سازی و امنیت اپلیكیشن ها را به سایت های انتشاردهنده عرضه كرد و آنها موظفند كنترل های لازم را در این خصوص انجام دهند.
وی با اشاره به اینكه این سایت ها باید از هویت توسعه دهنده تا دسترسی های اپلیكیشن عرضه شده و... بررسی نمایند، اظهار نمود: در این خصوص چك فهرست هایی وجود دارد كه تمامی موارد داخل آن باید بررسی شود.
سرهنگ نیك نفس درباره اینكه مردم چطور می توانند اپلیكیشن های مطمئن را شناسایی كنند، به ایسنا اظهار داشت: طرح «صلاحیت سایبری» در دست پیگیری است و در صورت اجرا، مشابه اتفاقی كه در مورد نماد الكترونیك رخ داد، در این مورد هم رخ می دهد.
معاون فنی پلیس فتای ناجا این را هم اظهار داشت: ما در حال بررسی این طرح هستیم و در صورت اجرا اپلیكیشن ها، گروه ها و كانال های كسب و كار و.. را شامل می شود. در مجموع می توان گفت طرح صلاحیت سایبری بیشتر حوزه های فنی و امنیت سایبری را پوشش می دهد.


 

زمان: 14:32:44
گروه: مطالب عمومی
بازدید: 4408
امتیاز: 5.0
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نظر شما در مورد مطلب:
دوستان بی بدیل